ကေလးဘ၀တည္းက ဘုန္းႀကီး တေစၦအေၾကာင္း လူႀကီးမ်ား ေျပာျပ၍ ၾကားခဲ့ဖူးသည္။ ႐ိုး႐ိုး တေစၦမ်ားကို ကမၼ၀ါ႐ြတ္၍ ႏွင္ႏိုင္ေသာ္လည္း ဘုန္းႀကီး တေစၦမ်ားကိုမူ ကမၼ၀ါ ရြတ္႐ံုျဖင့္ ႏွင္၍မရ။ ရြတ္ဖတ္သူ၏ ကမၼ၀ါ အစမွာပင္ ဘုန္းႀကီး တေစၦမ်ားက ကမၼ၀ါကို လိုက္ရြတ္ျပ တတ္ေၾကာင္း၊ အထစ္အေငါ့ မ႐ွိ လူဘုန္းႀကီးေတြထက္ ပို၍ ျမန္ဆန္စြာ ရြတ္ဖတ္ၿပီး မခန္႔ေလးစား လုပ္ျပ တတ္ေၾကာင္း ၾကားဖူးေနသည္။ မည္သို႔ ဘုန္းႀကီး တေစၦမ်ားကို ႏွင္ရေၾကာင္း အသိထဲတြင္ မရွိေတာ႔ ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က ခပ္ဆိုးဆိုး ကေလးမ်ားကို တစ္ခြန္း ႏွစ္ခြန္းျဖင့္ ဆံုးမ၍ မရပါက ဘုန္းႀကီး တေစၦေလးေတြဟု လူႀကီးမ်ားက ကင္ပြန္း တတ္ေလ့ ရွိေၾကာင္း ကိုမူ ယခုတိုင္ သတိထားမိဆဲ ျဖစ္သည္။ ဘာေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတေစၦဟု ေျပာၾကပါသနည္း။ အရြယ္ အသင္႔အတင္႔ ေရာက္လာသည့္ အခါတြင္ ဘုန္းႀကီးတေစၦေရာ ၄င္းႏွင့္ တင္စား ခံရသူမ်ား၏ အေတြးတို႔ ေခါင္းထဲ မၾကာခဏ ေရာက္လာျဖစ္သည္။ အရြယ္ေကာင္း ကာလတြင္မူ ဘုန္းႀကီးတေစၦလို႔ အေခၚခံရသူမ်ား၏ ႐ုပ္ပံုသည္ ပို၍ ပီျပင္လာေတာ႔၏။
ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းေနကာလ အေတြ႔အၾကံဳ တစ္ခုကို မွတ္မိေသးသည္။ ေတာ္လွန္ေရး အစိုးရ တက္ၿပီး ျပည္သူပိုင္ေတြ သိမ္းေတာ့ ေက်ာင္းေတြလည္း ပါသြားၾကရသည္။ အဂၤလိပ္ ေက်ာင္းေတြကို ဖ်က္ပစ္ၿပီး ျမန္မာစာ ဦးစားေပး သင္ၾကား စနစ္ျဖင့္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္၏။ ပါလီမန္ေခတ္က အဂၤလိပ္စာကို သူငယ္တန္းမွ စ၍ သင္ၾကားသည္႔စနစ္သည္ ဆိုရွယ္လစ္ ေခတ္တြင္ ပဥၥမတန္းမွသာ စတင္ သင္ၾကားခြင့္ ရၾကေတာ႔သည္။ ဟို မေရာက္ သည္မေရာက္ စေကာစက အရြယ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ပညာေရး ဘက္မွာ ဟိုမေရာက္ သည္မေရာက္ စေကာစက ျဖစ္ကုန္ၾကေတာ႔၏။ ထိုစဥ္က ဟိုမေရာက္ သည္မေရာက္ ဘုန္းႀကီး တေစၦကေလးမ်ား အဂၤလိပ္စာႏွင္႔ ပတ္သက္၍ အမ်ားအျပား ေပၚထြက္ လာၾကေတာ႔သည္။
ရင္းႏွီးထိေတြ႔မႈျဖင့္ မေတာက္တေခါက္ တက္ခဲ့ေသာ အဂၤလိပ္စာသည္ ျမန္မာေက်ာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကေသာအခါ သူမ်ားထက္ သာသလို တတ္သလို ျဖစ္ခဲ့ၾကဖူးသည္။ တကယ္ေတာ႔ ေျခေျချမစ္ျမစ္ မ႐ွိတတ္ေသး။ ထိုစဥ္က ဆယ္တန္း၊ ကိုးတန္းေလာက္ အ႐ြယ္ရၾကသူမ်ား၏ အဂၤလိပ္စာ အဆင့္မွာ တကယ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ ခံႏိုင္ၾကေသာ္လည္း အလယ္တန္းတက္ခါစ သူတို႔၏ အဂၤလိပ္စာ အရည္အေသြးမွာ ေျခမခိုင္ေသာ ကေလးငယ္ တစ္ဦးႏွင့္ ပံုခိုင္းေသာ္ ရႏိုင္၏။ ဘေမာင္တို႔က ဒုတိယ လူတန္းစားထဲမွာ ပါသည္။ အသစ္ တက္လာၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားထက္ ႏွာတစ္ဖ်ားေလာက္ သာေသာ အဂၤလိပ္စာကို မိန္းေမာရင္း ဘုန္းႀကီးတေစၦမ်ား ျဖစ္လာခဲ႔ၾကသည္။ ႀကီးသည္႔အခါ၊ အ႐ြယ္ေရာက္သည္႔ အခါ၊ လုပ္ငန္းခြင္ထဲသို႔ ၀င္သည္႔အခါ ပို၍ပို၍ သိလာခဲ့ၾကရသည္။ ေပမမီ၊ ေဒါက္မမီ၊ တန္းမမီခဲ႔ေလသည့္ ျဖစ္ျခင္း။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္ကား ဘေမာင္တို႔ ကို မေစာင့္ခဲ့ေတာ႔၊ အဂၤလိပ္စာ ဒီပလိုမာကို အ႐ြယ္ရင့္မွ သီးျခားျပန္ တက္ခဲ႔ရသည္။ စာအုပ ္စာတန္း မ်ားမ်ား ျပန္ဖတ္ခဲ႔ၾကရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အ႐ြယ္ရင္႔မွ သင္ၾကား နာယူမႈတို႔သည္ အ႐ြယ္ႏုစဥ္ကကဲ႔သို႔ လန္းဆန္းမႈ၊ ျဖတ္လတ္မႈ၊ မွတ္သားႏိုင္မႈတို႔ေလာက္ မစြမ္းႏိုင္ေတာ႔ေပ။
စက္မႈ တကၠသိုလ္ ေျခာက္ႏွစ္တာ ကာလ ပညာသင္စဥ္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ဦး ရွိဖူးသည္။ ၁၉၇၀ ၀န္းက်င္ ပညာသင္ၾကားရာ စက္မႈတကၠသိုလ္၌ ႏိုင္ငံျခားသား ဆရာ လက္က်န္ တခ်ဳိ႕ကို မီလိုက္ခြင့္ ၾကံဳခဲ့ေသးသည္။ တကယ္သင္ တကယ္တတ္ (ဘေမာင္တို႔ မပါ-ပါ)၏ ေနာက္ဆံုးကာလေတြ ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္ကာလက စြယ္ေတာ္ရိပ္၏ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတို႔မွတ္မိ ႏိုင္ၾကေသးသည္။ သင္ၾကားေထာက္ကူ အစံုအလင္ႀကီး မဟုတ္ေတာင္ အေတာ္ကေလး ရွိေနၾကေသးသည္။ ေနာက္ဆံုးေပၚ စာအုပ္မ်ား မဖတ္ရသည့္တိုင္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္က စာအုပ္ေတြကို ကိုးကား ႏိုင္ၾကပါေသးသည္။ ဆိုရွယ္လစ္၏ ေနာက္ဆံုး ေန၀င္ခ်ိန္ ၁၉၈၈ တြင္မူ စြယ္ေတာ္ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ား ဘြဲ႔ယူက်မ္း Thesis ေတာင္မွ လုပ္ခြင့္ မရႏိုင္ၾကရွာေတာ႔။ တစ္သက္လံုး အတန္းေျပးလာၾကသူမ်ား Final Thesis တြင္ က်ားကုတ္ က်ားခဲ လုပ္ကိုင္ၾကရာမွျပန္ၿပီး အေတာ္ အသင့္ တတ္ေျမာက္ သြားၾကသူ အေရ အတြက္က ဘေမာင္ ထင္သည္၊ တစ္၀က္ေက်ာ္မက ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထိုအထဲ ဘေမာင္တို႔ ကိုယ္တိုင္ ပါ၀င္ခဲ႔ ပါသည္။
ဘေမာင္၏ ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္းသည္ ထိုစဥ္ကတည္းကပင္ ခပ္ေအးေအးျဖင့္စြာ ခဲ့သူျဖစ္သည္။ Project မ်ားတြင္ သူ တကယ္ စဥ္းစား ထားသည္ထက္ ဆရာမ်ားကို တင္ျပပံု Presentation က ပို၍ ေကာင္းမြန္သျဖင့္ ဆရာမ်ား၏ Impression ကိုရခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ သူလုပ္သမွ် ဆရာမ်ား၏ အေကာင္းခ်ည္းျမင္ျခင္းက သူ၏ ဘုန္းႀကီးတေစၦဘ၀ကို ဖုတ္သြင္းခံခဲ့ရ သည္လား၊ သူ႔ကိုယ္သူ အေျခလြတ္ ဘ၀င္ ေလဟပ္ျခင္းကပင္ သူ႔ ဘုန္းႀကီး တေစၦဘ၀ကို ပန္းပဲ ထုခဲ့သည္လား၊ ဘေမာင္တို႔ မေ၀ခြဲတတ္၊ အ႐ြယ္ရလာ သည္႔ ယေန႔ကာလမ်ိဳးတြင္ သူ႔ကိုယ္သူေတာ႔ ဆန္းစစ္မိမွာ ေသခ်ာပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အခ်ိန္သည္ ေနာက္ျပန္ ေရြ႕ယူ၍ ရေကာင္းေသာအရာ မဟုတ္ေတာ႔ေခ်။ တစ္ခုေတာ႔႐ွိသည္၊ ထို သူငယ္ခ်င္း၏ စ႐ိုက္က ဆရာမ်ား အႀကိဳက္ေတာ႔ ေကာင္းစြာသိ၍ လုပ္ေဆာင္ ေပးတတ္ၿပီး မ်က္ႏွာျမင္ ခ်စ္ခင္ပါေစ ဟူေသာ ဆုေတာင္းႏွင့္ေတာ႔ ျပည့္၀သူ ျဖစ္သည္။
တစ္တန္းတည္းသားခ်င္း အသိ မွ်ေ၀သည္ထက္ ဆရာလုပ္တတ္ျခင္း၊ တစ္ဖက္ကို ႏွိမ့္ခ် ေျပာဆိုတတ္ျခင္းမ်ား ႐ွိသူျဖစ္သည္။ ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္ႏွစ္ အတူေနလာၾကေသာအခါ ၾကာေတာ႔ သူ႔ကို အေပါင္းအသင္း သိပ္မလုပ္ခ်င္ ၾကေတာ႔၊ ဆရာမ်ား၏အျပစ္မဟုတ္ ေသာ္လည္း ဆရာမ်ားက ဆရာအျမင္ ျဖင့္သာ ႐ႈႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဘယ္သို႔ေသာ ေက်ာင္းသား တစ္ဦးဦးက ဆရာမ်ားေရွ႕တြင္ သူ႔စ႐ိုက္အမွန္ကို ဖြင္႔ဟပါမည္နည္း၊ သည္ယဥ္ေက်းမႈက ယေန႔ထိ ဘေမာင္တို႔လူမ်ဳိးမွာ စြဲၿမဲ က်န္ေကာင္း၊ အေလ့အထ ျဖစ္ေကာင္းတုန္း ရွိပါေသးသည္။ အထက္လူႀကီးမ်ား သံုးသပ္ခ်က္မွားေစေသာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
အ႐ြယ္ေရာက္၊ အေတာင္စံု၍ လုပ္ငန္းခြင္သို႔ ၀င္ၾကေသာအခါတြင္ကား ကမၼ၀ါဖတ္ႏွင္႔ ကမၼ၀ါတတ္ အရည္ အခ်င္းတို႔သည္ တစ္စတစ္စ ပို၍ပီျပင္ လာၾကေတာ႔သည္။ ေရလိုက္ ငါးလိုက္ ေနတတ္ေသာ ဘေမာင္ႏွင့္မူကား ထိုသူငယ္ခ်င္းသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္လည္း မဟုတ္၊ တစ္သားတည္းေတာ့ လည္း က်သည္ မဟုတ္ခဲ့ပါ။ ဘာပဲ ေျပာေျပာ ခင္ခင္မင္မင္ေတာ႔ ဆက္ရွိဆဲ ျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္းခြင္ဟူသည္ Result Oriented ဟူေသာ ရလဒ္အေျချပဳ ျဖစ္ပါသည္။ အေျပာေကာင္းလွ်င္ Impression ၌ အလုပ္ျဖစ္ဟန္ရွိေသာ္လည္း ကာလတစ္ခုကို ျဖတ္သန္း ၾကေသာအခါ အလုပ္ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ အျဖစ္ လုပ္ျခင္းကို ပတ္၀န္းက်င္က ခြဲျခား လာၾကေတာ႔သည္။ ရလဒ္မေကာင္းလွ်င္ အနာဂတ္ အာမခံခ်က္ သိပ္ရွိလွသည့္ေခတ္ မဟုတ္ေတာ႔ပါ။ အက်ိဳးရေရး ေရွး႐ႈေသာ ကာလျဖစ္၍ အေျပာေကာင္း၊ ႏွမ္းျဖဴးေကာင္းျခင္း ကလည္း ကာလ႐ွည္ တစ္ခု အတြက္ အေထာက္ အပံ့ မျဖစ္ႏိုင္ၾကေတာ့ပါ။
ထိုသူငယ္ခ်င္းက ေက်ာင္းၿပီး၍ မၾကာခင္ အေမရိကားကို ထြက္သြားခဲ႔ပါသည္။ ေလးငါးႏွစ္ၾကာသည္႔ အခါ စင္ကာပူမွာ လုပ္ကိုင္ေနသည္ဟု ၾကားလိုက္ရပါသည္။ ၾကားကာလ အဆက္ အသြယ္ေတာ့ မရွိခဲ့ၾက။ အေမရိကန္မွာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ ျပင္းထန္လြန္း၍ စင္ကာပူ ႏိုင္ငံသို႔ တစ္ဆင့္ ဆင္းလာသည္ဟုေတာ႔ အၾကမ္းဖ်င္း နားလည္ထားႏိုင္ ၾကပါသည္။ စင္ကာပူတြင္ ေလးငါးႏွစ္ ၾကာေသာအခါ ျမန္မာျပည္သို႔ ျပန္ေရာက္ လာျပန္သည္။ ျမန္မာျပည္ျပန္ ေရာက္စမွာ သိပ္မဆိုးလွပါ။ အေမရိကန္ျပန္၊ စင္ကာပူျပန္ ဟူေသာ ထန္းတက္လက္မွတ္က သူ႔အား အေတာ္ ကေလး အေထာက္အပံ႔ ေပးလိုက္ ပါေသးသည္။ ျမန္မာျပည္ ေဆာက္လုပ္ေရး တစ္ဟုန္ထိုး ဖြံ႔ၿဖိဳးကာလႏွင္႔လည္း တိုက္ဆိုင္ေနသျဖင္႔ လုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို ထိုသူငယ္ခ်င္း ရလိုက္ခဲ႔ပါသည္။ ၁၉၉၈ ေနာက္ပိုင္းတြင္မူကား ထန္းတက္ လက္မွတ္တို႔လည္း မကယ္ႏိုင္ေတာ႔။ သူ႔လိုျပန္လာၾကသူ ထန္းတက္ လက္မွတ္ကိုင္ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားႏွင္႔ အေတာ္ ႐ုန္းကန္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရပါေတာ႔သည္။
အင္ဂ်င္နီယာပညာကို ဘြဲ႔ရသည္ အထိ မသင္ၾကား ခဲ႔ၾကရေသာ္လည္း လက္ေတြ႔ လုပ္ကိုင္ၾကရင္းျဖင္႔ လုပ္ငန္း႐ွင္မ်ားက အေတာ္အသင္႔ သိလာခဲ႔ၾကၿပီလည္းျဖစ္သည္။ ေစ်းကြက္ စီးပြားေရး၏ ေကာင္းျခင္းမ်ားထဲက တစ္ခုမွာ ပညာရပ္မ်ား Free Flow ျဖစ္ျခင္းသည္ တစ္ခုပါ၀င္၏။ အနည္းဆံုး သုတ Knowledge ေတြ ႐ွိလာၾကသည္။ ပညာရပ္ကို စနစ္တက် သင္ယူလာခဲ႔ၾက သူမ်ားကExpert ဟူေသာ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ား ျဖစ္လာၾကေသာ္လည္း လုပ္ငန္း႐ွင္မ်ားကလည္း သိပ္မစိမ္းေတာ႔၊ Knowledge Friendly ျဖစ္လာၾကသည္။ အက်ိဳးအျမတ္တို႔ကို တြက္ခ်က္ ႏိုင္လာၾကေတာ႔သည္။ အေကာင္းဆံုး ဆိုသည္ကို ေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္ေသာ အရည္အခ်င္းတို႔ ပိုင္ဆိုင္ လာၾကေတာ႔သည္။ တကယ္မစြမ္းလွ်င္ ေနရာဖယ္ေပး႐ံု ကလြဲ၍ အျခားမ႐ွိႏိုင္ေသာ ေခတ္ ျဖစ္လာသည္။
ဘယ္စနစ္ တစ္ခုတေလမွ ေျခာက္ျပစ္ကင္း သဲလဲစင္ မ႐ွိပါ၊ ကမၻာဆန္ ေသာေခတ္ Globalization Era တြင္ ကမၻာ႔ေရစီးေၾကာင္းက ပံုေဖာ္ေသာ ေခတ္၊ စနစ္ကို က်န္ႏိုင္ငံမ်ား လိုက္ပါႏုိင္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆန္႔က်င္ Resist လုပ္ပါက တိုးတက္မႈႏွင္႔ အလွမ္းေ၀း႐ံုျဖင္႔သာ က်န္ရစ္မည္ ျဖစ္သည္။ စနစ္တစ္ခုကို လက္ခံႏိုင္ရန္ Agent လုပ္ႏိုင္ရန္သာ ျဖစ္ပါသည္။
Market Oriented Economy တြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈမ်ားသည္ ယခင္႔ ယခင္ မ်ားကထက္ ပို၍မ်ား၊ ပို၍ ျပင္းထန္ပါသည္။ တကယ္ မတတ္၊ တကယ္ မေတာ္ဘဲ မႀကီးပြားႏိုင္ပါ။ ႏွမ္းျဖဴး႐ံု သည္ အသက္ တစ္မနက္စာမွ်သာ ဆြဲဆန္႔ႏိုင္မည္႔ ေခတ္ျဖစ္၍ လာပါၿပီ။
သုေတသနမ်ား အရ ကမၻာ႔အဆင္႔ ၁ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံတြင္ပင္လွ်င္ Family Business သည္ ႏိုင္ငံ၏ 90% ျဖစ္သည္။ ဘေမာင္တို႔ အာဆီယံ ႏုိင္ငံတြင္ ထို႔ထက္ ရာခိုင္ႏႈန္း အမ်ားႀကီး ပိုႏိုင္သည္ဟု မွန္းဆ၍ ရသည္။ အေမရိကန္တြင္ စီးပြားေရး တည္ေထာင္ၿပီး ၂ ႏွစ္အၾကာတြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကို မခံႏိုင္၍ 41% ေသာကုမၸဏီမ်ား ဖ်က္သိမ္းလိုက္ ၾကရသည္။ ၄ ႏွစ္အၾကာတြင္ 60% ေက်ာ္ ဖ်က္လိုက္ၾကရၿပီး ၆ ႏွစ္ အၾကာတြင္ 87% တို႔ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္သြား ၾကရေၾကာင္း မွတ္သားဖူးသည္။
အေတြးအေခၚ အိုင္ဒီယာေပါင္း ၃၀၀၀တြင္ လက္ေတြ႔ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေသာ အဆင္႔သို႔ လုပ္ငန္း ၄ ခုသာ ေရာက္လာၾကၿပီး ေစ်းကြက္သို႔ ၂ ခုမွ်သာ တင္ႏိုင္ေသာ အေျခအေန ရ႐ွိၾကသည္။ ထိုထဲမွ ၁ ခုကသာ ေစ်းကြက္ေနရာ ရႏိုင္ၾကသည္။ မည္မွ် ျဖစ္မႈ ခက္ခဲသည္ကို ေတြးဆႏိုင္သည္။ ထိုတစ္ခုသည္ပင္လွ်င္ ေရထဲငါး မဟုတ္ေသး၊ ေရနည္းငါးမွ်သာ ႐ွိပါေသးသည္။
ေစ်းကြက္ စီးပြားေရး ႐ုပ္လံုး ပို၍ ေပၚလာသည္ႏွင္႔ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ ပို၍ ျပင္းထန္သည္မွာ ၀ိေသသ တစ္ခု ျဖစ္သည္။ တကယ္သိ၊ တကယ္ေတာ္မွ ႐ွင္က်န္ႏိုင္ျခင္းသည္လည္း ၀ိေသသ တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
ဤအခ်က္မ်ားသည္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး ႐ုပ္လံုးေပၚမႈ၏ အရည္အခ်င္းတိုင္း ၫႊန္းကိန္းလည္း ျဖစ္သည္။ Civil Society ဟူေသာ ၿမိဳ႔ျပ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမ်ား ေပၚထြန္းျခင္းကို လည္း ၫႊန္းကိန္းအျဖစ္ ခံယူႏိုင္ပါ သည္။ ေဟာကနဲ တက္ၿပီးဒိုင္းကနဲ က်သြားျခင္းမ်ားသည္ စြမ္းရည္ Competency ေၾကာင္႔ျဖစ္ၿပီး ဦးေဆာင္ သူတို႔၏ အရည္အခ်င္းကို ျပသေပးသည္။ ေရ႐ွည္တည္တံ႔မႈ Sustain ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း ႐ွိမ႐ွိသည္ ယွဥ္ၿပိဳင္သူ၏ အရည္အခ်င္းေပၚ မူတည္ပါသည္။
အေတြး၊ အသိ၊ အျမင္မ်ား ထက္ထက္ ျမက္ျမက္ ႐ွိၾကရမည္႔ ေခတ္တြင္ ကိုယ္သိခဲ႔၊ တတ္ခဲ႔ေသာ ပညာမ်ား ဘယ္အဆင္႔ အထိ ႐ွိေနသည္ကို ပကတိ အျမင္ျဖင္႔ သံုးသပ္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါသည္။ ႀကိဳး၀ိုင္းထဲ ၀င္ရန္ အဆင္သင္႔ မျဖစ္ေသးလွ်င္ ေစ်းကြက္ စီးပြားေရးတြင္ လိုက္ပါျခင္း မျပဳသင္႔ေသးပါ။
သည္ေန႔ေခတ္ လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားသည္ စီးပြားေရးဘြဲ႔မ်ား မရၾကေသာ္လည္း အေတြ႔အႀကံဳမ်ား၊ အသိ အျမင္မ်ားျဖင္႔ အေျခခံကို နားလည္ ေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ GDP ႏွင္႔ GNP ကြာျခားပံုကို မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား အေတာ္အတန္ တီးေခါက္မိ ေနေၾကာင္း သတိျပဳမိပါသည္။ ကုန္သည္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အေ႐ွ႔ အလယ္ပိုင္း တင္းမာမႈ၊ နယ္စပ္ ျပႆနာမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္းမ်ားမွ ထြက္ေပၚလာမည္႔ ရလဒ္ကို ေမွ်ာ္မွန္း တတ္ေနၾကပါၿပီ။ အေမရိကန္တြင္ ရီပတ္ဘလစ္ကန္ တက္လွ်င္ ဘယ္လို ျဖစ္မည္၊ ဒီမိုကရက္ တက္လွ်င္ ဘာပဲ ျဖစ္ႏိုင္သည္ ဟူ၍ သံုးသပ္ ျပင္ဆင္ တတ္ၾကေသာ ေခတ္ျဖစ္ေနပါသည္။
သည္လို အခ်ိန္မ်ိဳး၊ သည္လို ေခတ္မ်ိဳးတြင္ ဘုန္းႀကီးတေစၦမ်ား ကမၼ၀ါကို တကယ္ တတ္သင္႔ၾကပါသည္။ ငါ႔ေလာက္မသိ ဟူေသာ အေတြးအေခၚကို ဖယ္႐ွား သင္႔ၾကသည္။ အ႐ိုးစြဲေသာ အသိ၊ စံမမီေသာ အေတြးမ်ိဳး မ႐ွိသင္႔ေတာ႔၊ ဘယ္အရာမွလည္း ထာ၀ရ မမွန္ႏိုင္ပါ။ ပိုဆိုးသည္မွာ မသိဘဲ သိသည္ ဟုထင္ေသာ ဘုန္းႀကီး တေစၦမ်ား ျဖစ္သည္။ မသိဘဲ၊ သိသည္ဟု ယူဆေသာ၊ မတတ္ဘဲ တတ္သည္ဟူေသာ တရားေသ အယူ အဆ အခုအခံ ႐ွိသျဖင္႔ ထပ္မေလ႔လာ ခ်င္ေတာ႔၊ ေရျပည္႔အိုးဟု ခံယူၾကေသာ သူမ်ားတြင္ အသိ ထပ္ထည္႔၍ မရႏိုင္ ေတာ႔ေခ်။ တကယ္ေတာ႔ ႐ွိခဲ႔ေသာ အသိႏွင္႔ အတတ္တို႔သည္ လူစဥ္မီသည္ မဟုတ္ေခ်။ တကယ္သိၿပီး၊ တတ္ၿပီး သူမ်ားပင္လွ်င္ Continuous Learning ဆိုသည္ကို လက္ခံထား ၾကဆဲျဖစ္ပါသည္။
ေ႐ွးက လူႀကီးသူမမ်ား ဆံုးမစကား တစ္ခုကို မွတ္မိပါေသးသည္။
ေလာကတြင္ လူမိုက္သည္ မိုက္ေသာသူမ်ား ျဖစ္သည္။
မိုက္မွန္းသိေသာ လူမိုက္သည္ တစ္၀က္သာ မိုက္သူမ်ားျဖစ္ၿပီး၊
မိုက္မွန္းမသိေသာ လူမိုက္သည္ ႏွစ္ဆ မိုက္ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။
ေနဇင္လတ္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)














No comments:
Post a Comment