“ယခုမွစ၍ သင္တုိ႔သည္ မိုးရြာ လွ်င္လည္း စြတ္စိုမည္ မဟုတ္ေတာ့၊ တစ္ဦးသည္ တစ္ဦး အတြက္ အကြယ္အကာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ ေဆာင္း အေအးဒဏ္ ကိုလည္း ခံရမည္ မဟုတ္ေတာ့၊ တစ္ဦးသည္ တစ္ဦး အတြက္ ေႏြးေထြးမႈ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ အထီးက်န္မႈ ဟူသည္လည္း သင္တုိ႔ အတြက္ မဟုတ္ေတာ့။ တစ္ဦး သည္ တစ္ဦး အတြက္ အေဖာ္မြန္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ ယခုမွ စ၍ သင္တုိ႔သည္ ကိုယ္ႏွစ္ခု ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘ၀ခရီး တစ္ခုတည္း ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ သင္တုိ႔ ေနစရာ အိမ္ေဂဟာသုိ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကေလာ့။ အတူတကြ ဘ၀ ေန႔ရက္မ်ား အစျပဳၾကေလာ့”
ကြၽန္ေတာ္သည္ ေသသပ္စြာ ႐ိုက္ႏွိပ္ထားေသာ စာရြက္ ကေလးကို အေသအခ်ာ ဖတ္ၾကည့္ၿပီး သည္လုိ ေနရာႏွင့္ သည္လုိ အခါမ်ဳိး၌ သည္လုိ စာရြက္မ်ဳိးကို ကမ္းေ၀ေပးေသာ သူ၏ စိတ္ကူး စိတ္သန္းကို ခ်ီးက်ဴး အံ့ၾသေနမိသည္။
ေတာက္ပ ၿပိဳးျပက္ေသာ မဂၤလာ ခန္းမေဆာင္ အတြင္း ဧည့္ပရိသတ္တုိ႔၏ မ်က္ႏွာမ်ားက ခ်ဳိရႊန္းေနၾကသည္။ ၾသ၀ါဒ စကားႁမြက္ၾကား ေနေသာ အၿငိမ္းစား ပါေမာကၡ ႀကီး၏ ပီျပင္ ၾကည္ျမေသာ အသံက ခန္းမေဆာင္ကို စိုးမိုးထားသည္။ ၾသ၀ါဒ နာယူ မွတ္သားေနဟန္ အမူအရာ ျပဳထားၾကသည့္ သတို႔သား သတုိ႔သမီးတို႔၏ မၿငိမ္သက္ေသာ လက္ေခ်ာင္းမ်ားက သူတုိ႔ ရင္ထဲမွ လႈပ္ခတ္မႈကို ေဖာ္ျပေနသည္။ သို႔ရာတြင္ သည္ခန္းမအတြင္း တည္ ၿငိမ္ရင့္က်က္ေသာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ ေအးခ်မ္းစြာ ၿပံဳးေနေသာ မိန္းမသား တစ္ဦးလည္း ရွိေနသည္။ သူမသည္ သတုိ႔သား ဗုိဗို၏ မိခင္ပဲ ျဖစ္သည္။
“အပါခ်ီအင္ဒီးယန္း႐ိုးရာ ေကာင္းခ်ီး မဂၤလာ” စာရြက္ ကေလးကို ဧည့္ပရိသတ္သို႔ ျဖန္႔ေ၀ခဲ့သည္မွာ ထုိမိခင္၏ စိတ္ကူး စိတ္သန္းျဖစ္မည္ ေသခ်ာသည္။ သူမသည္ တစ္ခါတုန္းက ၀တၴဳတုိ ေကာင္းေလးေတြ ေရးခဲ့ေသာ စာေရးဆရာမ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ မေအာင္ျမင္ေသာ အိမ္ေထာင္ တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ခဲ့မိ၍ လိႈင္းေလ ၾကမ္းသည့္ ဘ၀ ေရျပင္က်ယ္ အတြင္း မိန္းမသား မာနကို ရြက္ဆင္ ေလွာ္ခတ္ခဲ့ရေသာ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ ဥမမည္၊ စာမေျမာက္သည့္ ရင္ေသြးသံုး ေယာက္စလံုးကို လူတစ္လုံး သူတစ္လံုး ျဖစ္လာသည္ အထိ ခရီးႏွင္ခဲ့ေသာ မိခင္ တစ္ဦး၏ ေမာႏြမ္း ပင္ပန္းမႈေတြကို မွန္းဆ ၾကည့္ေနမိသည္။ ယခုေသာ္ကား ထုိမိခင္သည္ အႀကီးဆံုးသားကို ေခြၽးမ အလိမၼာႏွင့္ စိတ္တုိင္းက် ေရြးခ်ယ္ေဆာင္ႏွင္း ေပးႏုိင္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ေမာႏြမ္း ပင္ပန္းခဲ့သည့္ ခရီးရွည္ႀကီး၏ တစ္ခုေသာ ကြန္းရိပ္ညိဳ၌ ခဏနားေန အေမာေျဖႏုိင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
ယခု အေျခအေန၌ ထုိမိခင္၏ တစ္ခုတည္းေသာ လုိအင္မွာ အႀကီးဆံုး သားကို မေမာမႏြမ္း၊ မပင္မပန္းမူ၍ ခ်ဳိၿမိန္ ေႏြးေထြးေသာ အိမ္ေထာင္တစ္ခု ထူေထာင္ တည္ေဆာက္ ႏုိင္ေစလုိျခင္းပဲျဖစ္မည္ ေသခ်ာသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေကာင္းခ်ီး မဂၤလာ စာရြက္ကို တစ္ေခါက္ ထပ္ဖတ္ မိျပန္ပါသည္။
_ _ _
“ျမန္မာ့ဓေလ့ ထံုးတမ္း အရဆုိရင္ ခုလုိ လက္မွတ္ေရးထုိး ထိမ္းျမားလက္ထပ္ပါမွ ဒါမွမဟုတ္ မဂၤလာပြဲႀကီး တစ္ခမ္းတစ္နား က်င္းပ လက္ထပ္ပါမွ လင္မယား အရာေျမာက္တာ မဟုတ္ပါဘူး”
လြတ္လပ္၍ အရြယ္ေရာက္ၿပီးေသာ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီး ကေလးတုိ႔၏ လွပေသာ ေရႊေရာင္ စာခ်ဳပ္ကေလးမ်ားတြင္ အသိ အမွတ္ျပဳ လက္မွတ္ထုိးေပးခြင့္ ႀကံဳရေလတုိင္း၊ ထုိသို႔ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာေလ့ ရွိပါသည္။ ပုဆိုးတန္းတင္ အၾကင္ လင္မယားဆုိသည္ မဟုတ္လား။ အခ်ဳိ႕ေသာ သူတို႔ အဖုိ႔ ခရီးသြားဟန္ လဲႊဆုိသလုိ မဂၤလာရွိစြာ ကူညီခြင့္ရေသာ ကိစၥ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေစကာမူ အခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔အဖုိ႔ “အတူတကြ ေန႔ရက္မ်ား” အစျပဳေသာ အထိမ္း အမွတ္တစ္ခု အျဖစ္ ေလးနက္ေနတတ္ပါသည္။
သုိ႔ရာတြင္ ထုိသို႔ေသာ လက္ထပ္ စာခ်ဳပ္ကေလးမ်ားေပၚ၌ အၾကင္ လင္မယားအျဖစ္ “သက္ဆံုးတုိင္”၊ “႐ိုးေျမက်”၊ “ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစြာ”၊ “ေပါင္း ဖက္”ပါမည္ ဟုကတိက၀တ္ ျပဳေလတုိင္း ေအာင္ျမင္ေသာ အိမ္ေထာင္ တစ္ခု တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖုိ႔ရာ လံုေလာက္ေသာ အာမခံခ်က္ ျဖစ္မည္ဟူ၍ ဘယ္တုန္းအခါကမွ ကြၽန္ေတာ္ မယံုၾကည္ခဲ့ပါ။
ကမၻာေပၚတြင္ အႀကီးက်ယ္ဆံုး အခမ္းနားဆံုး လက္ထပ္ မဂၤလာပြဲႀကီးကို ၀ွဲခ်ီး ဆင္ယင္က်င္းပခဲ့သည့္ ေ၀လမင္း သားခ်ားလ္စ္ႏွင့္ ဒိုင္ယာနာ တို႔၏ အိမ္ေထာင္သည္ တစ္စစီ ကြဲေၾက ၿပိဳလဲကာ နာက်င္ ထိခိုက္စရာ ျဖစ္ရပ္မ်ားႏွင့္ အဆံုး သတ္ခဲ့ရသည္ကို သတိရ ၾကဦးမည္ ထင္ပါသည္။ စင္စစ္တရား႐ံုး၌ က်မ္းက်ိန္ဆုိ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ေသာ စာမွတ္စာတမ္းမွာ တရား၀င္ ထိမ္းျမားခဲ့ၾကသည္ ဟူေသာ အေထာက္အထား တစ္ရပ္မွ်သာ ျဖစ္ပါ သည္။ လက္ထပ္ပြဲႀကီး ၀ဲွခ်ီး ဆင္ယင္လ်က္ ထိမ္းျမား ေဆာင္ႏွင္းၾကျခင္းမွာလည္း ကာယကံရွင္တုိ႔၏ တတ္စြမ္းႏုိင္မႈကိုျပသေသာ ဂုဏ္ျဒပ္ျပပြဲ တစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
“အတူတကြ ေန႔ရက္မ်ား” ကို အစ ျပဳဖို႔ရာ လူမ်ဳိးတုိင္း ဘာသာတုိင္းလုိလုိက ထံုးဓေလ့ အေလ်ာက္ အသိအမွတ္ ျပဳၾကတာ၊ အေလးထား ၾကတာ၊ ရွိၾကမည္ ထင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ေအာင္ျမင္ ခ်မ္းေျမ႕ေသာ လံုၿခံဳ ေႏြးေထြးေသာ အသိုက္အၿမံဳ တစ္ခု ျဖစ္ဖုိ႔ရာမူ ကာယကံ ရွင္တို႔၏ ၾကမၼာကံႏွင့္ စ႐ိုက္သဘာ၀ အလုိအရသာလွ်င္ ျဖစ္ဖြယ္ ရွိမည္ ထင္ပါသည္။
တစ္ခုေသာ ေန႔ရက္က “မနက္ျဖန္ မနက္ရွစ္နာရီေလာက္ ဆရာတုိ႔ ႐ံုးမွာ လက္မွတ္လာ ထုိးခ်င္တယ္” ဟု တယ္လီဖုန္း ဆက္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ခ်စ္ခင္ေသာ အယ္ဒီတာ ေဒါက္ကေလး ျဖစ္သည္။ ဘာျဖစ္လို႔ ရွစ္နာရီလဲ။ ကိုးနာရီ မဟုတ္ဘူးလား ေမးေတာ့“မဟုတ္ဘူး ရွစ္နာရီပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လက္မွတ္ထုိးဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္ထားလုိ႔” ဟု သူက ဆုိသည္။ သူသည္ အသက္ငယ္ ေသာ္လည္း ၿငိမ္သက္ တည္ၾကည္ေသာ အယ္ဒီတာေကာင္း တစ္ေယာက္ အျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ခ်စ္ခင္ ေလးစားခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ဆရာ၀န္ ဘ၀ကို ျငင္းပယ္၍ အယ္ဒီတာ ဘ၀ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ သူသည္ လူပ်ဳိႀကီး ျဖစ္ေနျခင္း အတြက္ မၾကာခဏ က်ီစယ္ ခလုတ္တုိက္ျခင္း ခံရေသာ ဘ၀ကို ျငင္းပယ္၍ သမုဒယနယ္ အတြင္း သက္ဆင္းရန္ ဆံုးျဖတ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေလၿပီ။
ဖႏြမ္းပင္ စာေရးဆရာႏွင့္ ရနံ႔သစ္ အယ္ဒီတာတုိ႔က သက္ေသအျဖစ္ လက္မွတ္ထုိးၾကသည္။ မဂၤလာ စကားေတြ အုတ္အုတ္ေသာေသာ ခ်ီးျမႇင့္ေျပာခဲ့ၾကသည္။ လက္မွတ္ထုိးၿပီးေသာအခါ (Oriental House) သို႔ ဖႏြမ္းပင္၏ ကားကေလး ႏွင့္ သြားခဲ့ၾကေတာ့ “အဲဒီလူကို ကြၽန္ေတာ္ ေျမႇာက္ေပး လုိက္တာဗ်” ဟု ဖႏြမ္းပင္ ဆရာက ေျပာင္ေျမာက္ေသာ စြမ္းေဆာင္မႈ တစ္ခုကို ျပဳလာခဲ့သလုိမ်ဳိး တေဖာင္ေဖာင္ ေျပာ၍ ဂုဏ္ယူေနခဲ့ ေသးသည္။ နံနက္ ေစာစာစားရင္း မဂၤလာ ဆြမ္းေကြၽး လုပ္ဦးမည့္ အစီအမံတုိ႔ကို တက္ႂကြစြာ ေျပာဆုိ ေဆြးေႏြး ခဲ့ၾကသည္။ တစ္ဦးက တည္ၾကည္ ၿငိမ္သက္ေသာ ပညာတတ္ ျဖစ္သည္။ တစ္ေယာက္က ဓနဥစၥာ ျပည့္စံုေသာသူ ျဖစ္သည္။ သူတုိ႔ ႏွစ္ဦး၏ “အတူတကြ ဘ၀ ေန႔ရက္မ်ား”သည္ ခ်မ္းေျမ႕ သာယာရွိၾက လိမ့္မည္ဟု ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ အိမ္ရာေထာင္မႈ ဆိုသည္မွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ့ ႀကိဳတင္ ေတြးဆ၍ မထားႏုိင္ခဲ့ေသာ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိး အနက္ တစ္ခုခုေၾကာင့္ မေအာင္ မျမင္ ၿပိဳကဲြ တတ္ေသာ သဘာ၀ တစ္ခုအေသ အခ်ာရွိေနတတ္ေၾကာင္း၊ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ခ်စ္ခင္ေသာ အယ္ဒီတာ ကေလး ဆံုး႐ံႈး လြင့္ပါး သြားခဲ့ေသာ အခါတြင္မွ အမွတ္ သတိျပဳမိရေလသည္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႏွမ အေထြးဆံုးအား ေၾကာင္းလမ္းသည့္ ေန႔ရက္မ်ားကို အမွတ္ရမိသည္။
ေတာေက်းလက္ တစ္ခုမွ ေက်ာင္း ဆရာမေလးသည္ သူ၏ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာႏွင့္ ခ်စ္ႀကိဳက္ရည္ငံ ေနၿပီဆုိေသာ အခါ ႏွမငယ္ေထြးအား သည့္ထက္ ပို၍ ေခ်ာေမြ႔ေသာ ဘ၀တစ္ခုသို႔ ေမွ်ာ္လင့္လုိခဲ့ ေသးေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ညီအစ္ကိုက မကန္႔ကြက္ ခဲ့ရက္ပါ။ ေၾကာင္းလမ္းမည့္ ေန႔ရက္ မတုိင္မီ ရြာသို႔ အေရာက္ ျပန္လာရမည္ဟု အေမက အမိန္႔ခ်မွတ္ ထားေၾကာင္း ညီျဖစ္သူက ကြၽန္ေတာ့္ထံ ဖုန္းဆက္သည္။ ေနပါဦး မင္း အဲဒီလူနဲ႔ စကားေျပာ ၾကည့္ေသးလား။ သူစာဖတ္ပံု ရရဲ႕လားဟူ၍ ညီကိုေမးမိသည္။ တစ္ပါးသူ အေပၚ အလြယ္တကူ စာနာ နားလည္ႏုိင္ဖို႔ရာ စာဖတ္သူက စာမဖတ္သူထက္ ပို၍ အခြင့္သာမည္ ထင္ျမင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ေယာက္ဖေလာင္းက စာဖတ္ပံု မရဟု ဆုိသျဖင့္ ခ်စ္လွစြာေသာ ႏွမငယ္ေထြး၏ တစ္အိုးတစ္အိမ္ အတြက္ စိုးရိမ္စိတ္ ေပၚမိေသး ေသာ္လည္း သူတုိ႔ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပသည္ ၾကားရေသာ အခါ ၀မ္းသာ ေက်နပ္ရသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ေသာ အခ်က္ တစ္ခ်က္မွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ့ ႏွမငယ္ေထြး သည္လည္း မက္မက္စက္စက္ စာဖတ္ ၀ါသနာ မပါခဲ့ဆုိေသာ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါသည္။
_ _ _
အေမရိကန္သူ ႏွစ္ခုလတ္ အမ်ဳိးသမီး မစၥက္ဆင္ပဆင္ကို မစြန္႔ႏုိင္ခဲ့ ေသာေၾကာင့္ အဂၤလန္ ထီးနန္းကို စြန္႔ခဲ့ေသာ အဌမေျမာက္ အက္ဒြပ္ ဘုရင္၏ နန္းစြန္႔ မိန္႔ခြန္း၌ “ႀကီးေလးလွတဲ့ တာ၀န္မ်ားကို ကြၽႏ္ုပ္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးရဲ႕ ကူညီ ပံ့ပိုးမႈ မပါဘဲနဲ႔ ထမ္းေဆာင္ဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူးလို႔ ကြၽန္ေတာ္ေျပာတဲ့ အခါ ယံုၾကည္ ေစခ်င္ပါတယ္” ဟူ၍ ပါရွိပါသည္။
ေ၀းလံေသာ အရပ္ တစ္ပါး၌ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ အတူ တာ၀န္ ထမ္းခဲ့ဖူးေသာ မိတ္ေဆြ၏ ဇနီးက “ရွင့္တို႔ လူကို ၾကည့္ထိန္း ေပးၾကပါဦး။ အဲဒီက သူ႔ရဲ႕အသည္း ေက်ာ္မနဲ႔ ကြၽန္မကို တုိက္႐ိုက္ ဖုန္းေျပာ ခိုင္းတဲ့ အဆင့္ ေရာက္ေနၿပီ” ဟု ငိုယို ေျပာဆုိေသာ အခါ ကြၽန္ေတာ္ အႀကီးအက်ယ္ အံ့ၾသ သြားပါသည္။ ဒီအရြယ္ႀကီး ေရာက္ခါမွဟူေသာ အေတြးေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ သူသည္ သူ၏ မိသားစုကို မၾကာမၾကာ ခဲြခြာခဲ့ ဖူးလ်က္ ထုိသို႔ ခဲြခဲ့ရ တုိင္း I try my best, you try your best ဟူ၍ အေကာင္းဆံုး ေမွ်ာ္လင့္ ႏႈတ္ဆက္ေလ့ ရွိသူ၊ မိသားစုကို ကံတူ အက်ဳိးေပး တန္ဖိုးထား ျမတ္ႏိုး တတ္သူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ႀကီးေလးေသာ တာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ဖုိ႔ရာ အတြက္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ အမ်ဳိးသမီး ႏွစ္ဦးမလုိအပ္ဟူ၍ ကြၽန္ေတာ္ ထင္ပါသည္။
တျခားေသာ မိန္းမတစ္ဦးႏွင့္ မွားယြင္း၍ ေတြေ၀ ယိမ္းယိုင္ ေနခဲ်႕ေသာ၊ သားသမီး ေလးေယာက္တုိ႔၏ ဖခင္ျဖစ္ေသာ မိတ္ေဆြတစ္ဦး ကြၽန္ေတာ့္၌ ရွိခဲ႕ဖူးပါသည္။ တစ္ေန႔ သူအလုပ္မွ ျပန္လာေသာ အခါ အိမ္တံခါး၀မွာ ကပ္ထားေသာ စာတမ္းေလးကို ဖတ္မိသြားသည္။ သူ႔သမီး အႀကီးမ၏ လက္ရာျဖစ္သည္။ ထုိစာတမ္းေလးက သူ၏ မွားယြင္းေသာ ေျခလွမ္းတုိ႔ကို ျပန္လည္ ႏႈတ္သိမ္းဖုိ႔ရာ သတိတရား ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ စာတမ္းက သံေပါက္ ကဗ်ာေလးပဲ ျဖစ္သည္။ “ငါးေယာက္ တစ္ေယာက္ မလဲေလာက္၊ သစၥာ မေဖာက္ႏွင့္” ဟူလုိ။
“ကြၽန္မတုိ႔ကို ဆရာပဲ လက္ထပ္ ေပးထားတာ။ ခု ဆရာ့ လူက အက်င့္တန္ လြန္းေနၿပီ ဆရာပဲ ျပန္ကြာရွင္းေပး” ဟု ေယာက်္ား ဆိပ္တက္၍ အႀကီးအက်ယ္ ေပါက္ကြြဲ ေနခဲ့ေသာ မိန္းကေလးကို ၿပံဳး၍ သာပဲ ကြၽန္ေတာ္ ၾကည့္ေငး ေနခဲ့ရသည္။ သည္လုိ ကိစၥမ်ဳိးက အငိုလြယ္၍ အ႐ိႈက္ ခက္သည္။ သို႔ေသာ္ ရက္မ်ား မၾကာမီမွာပဲ ပြဲေစ်းတန္း တစ္ခုမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ ျမဴးလက္ေနေသာ သူတို႔ ေမာင္ႏွံ ေတြ႔လုိက္ရသည္။ တခ်ဳိ႕ ပုစၧာမ်ား လြယ္ၾကသည္။
ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ေဆးကုသမႈ ခံယူရန္ ေဆး႐ံုသုိ႔ တင္ပို႔ လုိက္ရေသာ ဇနီးသည္ အတြက္ မ်က္စိ မ်က္ႏွာပ်က္ေလာက္ေအာင္ အစိုးရိမ္ႀကီး ေနခဲ့ေသာ မိတ္ေဆြ တစ္ဦးလည္း ရိွေသးသည္။ ေနာက္တတ္ ေျပာင္တတ္ေသာ သူ၏ မိတ္ေဆြက “ဒီေလာက္လည္း ပူမေနစမ္းပါနဲ႔။ ခင္ဗ်ားက အရြယ္လည္း ရွိေသးသားနဲ႔။ အစီး အပြားလည္း ရွာႏုိင္ေသးသားနဲ႔” ဟူ၍ ေျပာသည္။“သူကကြၽန္ေတာ္႕မိန္းမ အျဖစ္နဲ့ ပဲ တန္ဖိုး ရွိေနတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ သားတုိ့ သမီးတို႔ရဲ႕အေမ အျဖစ္နဲ႔လည္း တန္ဖုိး ရွိေနေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ . . .” ေတာ္ေတာ္ စဥ္းစား စရာေတြ သူက ေျပာပါသည္။
မွန္ပါသည္။ သူတုိ႔ အိမ္ေထာင္တြင္ အဖုအထစ္တုိ႔ မရွိ မဟုတ္ ရွိခဲ့ပါလိမ့္မည္။ အတိမ္းအေစာင္းတုိ႔ မရွိမဟုတ္ ရွိခဲ့ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ကာလမ်ားစြာ ၾကာျမင့္ခဲ့ေသာ သူတုိ႔၏ အတူတကြ ဘ၀ ေန႔ရက္ မ်ား၌ တစ္ဦး ေဆြးလွ်င္ တစ္ဦးပူ၍၊ တစ္ဦး လဲလွ်င္ တစ္ဦး ထူကာ၊ တစ္ဦး အျပစ္ကို တစ္ဦးကေခ်၊ တစ္ဦး ပုစၦာကို တစ္ဦးကေျဖ၊ ဆုိးတူ ေကာင္းဘက္ ေပါင္းဖက္ခဲ့သည့္ အႏံြအတာ ခရီးကို မည္သည္ႏွင့္ အစားထိုး၍ ရႏိုင္ပါမည္နည္း။ ၀မ္းနည္းစရာ အေတြ႔အႀကံဳတုိ႔ေၾကာင့္ ႏူးညံ့ ၾကင္နာေသာ ႏွလံုးသားတို႔ လြန္႔ႏုိးလာခဲ့ျခင္းအား မည္သည္ႏွင့္ အစားထိုး၍ ရႏုိင္ပါမည္ နည္း။ “မိမိ၏ အေကာင္းဆံုး တစ္၀က္” အျဖစ္ ခံစားထပ္တူ ေ၀မွ်ယူခဲ့သူအားမည္ သူႏွင့္ အစားထိုး၍ ရႏုိင္ ပါမည္နည္း။
_ _ _
လူ၏ ပင္ကိုဗီဇစိတ္မွာ အားငယ္တတ္ျခင္း ရွိသည္။ အားငယ္မႈေတြ ေျဖေဖ်ာက္ဖုိ႔ရာ လူ၌ တစ္စံုတစ္ရာ လုိအပ္သည္။ အယ္လီဇဘက္ ဘုရင္မ၌လည္း မွီႏြဲ႔စရာ ပခံုးတစ္ခု လုိအပ္သည္။ နပိုလီယန္၌လည္း ဂ်ဳိးဇဖင္း၏ ရင္ခြင္လုိအပ္သည္။ ဟစ္တလာ၌လည္း အီဗာဗရြန္း လုိအပ္သည္။ ဘုရင့္ေနာင္၌ ခင္ဦးလုိအပ္ၿပီး ယန္းေပါ့ဆာ့တ္၌ ဆီမြန္ဒီဗူးဗြား လိုအပ္သလုိပဲ ျဖစ္သည္။
“ခ်စ္ျခင္း ေမတၲာဆုိတာ အိမ္က စပါတယ္။ လူသားရဲ႕ အနာဂတ္ ဟာလည္း မိသားစုက တစ္ဆင့္ သြားရတာပါ” ဆုိေသာ မာသာထရီဇာ၏ အဆုိကို အျငင္းမပြား ဘူးဆုိပါလွ်င္ ခ်ဳိၿမိန္ ေႏြးေထြးေသာ သိုက္ၿမံဳ အိုးအိမ္ တစ္ခု၏ ေလးနက္မႈကို အသိ အမွတ္ျပဳရမွာပဲ ျဖစ္သည္။ ဤေလာကီဘံု သံသရာ အတြင္း က်င္လည္ ျဖတ္ သန္း ရဦးမည့္ ခရီးရွည္ႀကီး၌ ခ်စ္ေမတၲာျဖင္႕ တည္ဖဲြ႔အပ္ေသာ သိုက္ၿမံဳ အိုးအိမ္ထဲမွ သာလွ်င္ ခြန္အားတုိ့ ျပန္လည္သစ္ႏုိး ႏုိင္စြမ္းသည္ကို အသိအမွတ္ ျပဳရမွာပဲ ျဖစ္သည္။ ယဥ္ေက်းေသာ ေျမကမၻာ၏ အေသးငယ္ ဆံုးႏွင့္ အက်စ္လ်စ္ ဆံုးေသာ လူ႔အဖဲြ႔ အစည္းငယ္ တစ္ခုသည္ ရွိသည္ ဆုိအံ့။ ၾကည္သာ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္တို႔ႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ နာက်င္ ေၾကကြဲဖြယ္ တုိ႔ႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ဦးအတူမွ်ယူ ခံစားျခင္းျဖင့္တည္ေဆာက္ခုိင္ၿမဲ ႏုိင္လိမ့္မည္ ေသခ်ာသည္။
ယခုမွ စ၍ သင္တုိ႔သည္ . . .
ေမာင္ရင့္မာ (ေက်ာင္းကုန္း)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment