ရြာက အိမ္ေျခ ငါးဆယ္ပင္ ျပည့္မည္ မထင္။ ထန္းပင္ေတြ မိုးတိုးမတ္တတ္ ပတ္ခ်ာ၀ိုင္းေနသျဖင့္ ထန္းေတာရြာဟူေသာ နာမ ပညတ္ႏွင့္ အစပ္တည့္ လွသည္။
တစ္ရြာလံုး ထန္းသမား ယာသမား မ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ရြာအစြန္ ကုန္းခင္တန္း ေလးေပၚတြင္ ေတာရ ေက်ာင္းေလး ပမာ ကပ္မိုးပ်ဥ္ကာ ပ်ဥ္ခင္း ေက်ာင္းေလး တစ္ေဆာင္ ရွိပါသည္။ ထုိေက်ာင္းေလးပင္ တစ္ရြာလံုးက သာသနာေရး ကိစၥ ေဆာင္ရြက္ရာ တစ္ခုတည္းေသာ ေနရာဌာန ျဖစ္ေတာ့သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ေလာက္က ရြာေက်ာင္း ဘုန္းႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူ သျဖင့္ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ သံဃာေတာ္မ်ားက စီစဥ္ ညႊန္ၾကားသျဖင့္ ၿမိဳ႔ေက်ာင္းတုိက္တြင္ စာ၀ါလုိက္ေနေသာ ဦးပဥၨင္း ဦး၀ိလာသသည္ ေက်ာင္းထုိင္ ဘုန္းႀကီး ျဖစ္လာသည္။ ဆယ္မိုး ဆယ္၀ါမွ် ရြာ၏ သာေရးနာေရး ကိစၥ အ၀၀ကို ဦးေဆာင္ ဦးရြက္ျပဳရ ေသာေၾကာင့္ ရြာသူရြာသားမ်ား အေပၚ အတန္အသင့္ ၾသဇာ ေညာင္းပါသည္။ ရြာက မေျဖရွင္းႏုိင္ေသာ ကိစၥႀကီးငယ္ မ်ားကိုလည္း ေျဖရွင္းေပးရေလ့ ရွိသည္။
ေက်ာင္းတြင္ ကပၸိယ မရွိ။ ေက်ာင္းသားလည္း မရွိ။ ဆြမ္း၀တ္ေတာ့ အၿမဲရွိသည္။ ဆြမ္းခံ ထြက္စရာလည္း မလုိေပ။ ဆြမ္းပို႔သူ ဒကာမ မ်ားက အ႐ုဏ္ဆြမ္း၊ ေန႔ဆြမ္းကို အလွည့္က် စီမံေပးၾက သျဖင့္ ကပၸိယလည္း မလုိအပ္လွပါ။ ေန႔ဆြမ္း ဘုဥ္းေပးၿပီး ခ်ိန္တြင္ တစ္ေက်ာင္း လံုး လူသူ ကင္းဆိတ္လ်က္ ဘုန္းႀကီး တစ္ပါး တည္းသာ က်န္ရွိေတာ့သည္။
ကုန္းခင္တန္း ေလး၏ အေရွ႔ဘက္တြင္ ထန္းေတာရြာ တည္ရွိ၍ တစ္ရြာလံုးကို စီးမိုး၍ ျမင္ရသည္။ ကုန္းခင္တန္းေလး၏ အေနာက္ဖက္တြင္ မၾကာေသးမီက ေဖာက္လုပ္ ၿပီးစီးေသာ ကားလမ္းမႀကီး ရွိသည္။ ယခင္က လူသြားလမ္း၊ လွည္းလမ္းမွ်သာ ရွိသျဖင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ လာလုိလွ်င္ ရြာကို ဦးစြာ ၀င္ေရာက္ ျဖတ္သန္း၍သာ လာရသည္။ ယခုမွာမူ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ဦးတုိက္ၿပီးမွ ရြာသို႔ ေရာက္ႏုိင္သည္။ ကားလမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးသည္မွာ မၾကာေသး။ သို႔ရာတြင္ ယခင္က ၾကားရခဲမွ် ကားသံသည္ ယခုအခါ မၾကာ မၾကာ ၾကားေန ရသည္။ တစ္ေခၚသာသာ ေ၀းသျဖင့္ လွမ္း၍ ေမွ်ာ္လွ်င္ မႈန္ပ်ပ်သာ ျမင္ရသည္။
ေန႔ဆြမ္း ဘုန္းေပးၿပီးခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းေဆာင္၏ တစ္ခန္းတည္းသာ ရွိေသာ က်က္သေရ ခန္းႏွင့္ အိပ္ခန္း တြဲလ်က္ ခုတင္ေပၚက အေနာက္ဘက္ ျပတင္းေပါက္သို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ခိုက္ သကၤန္း ၀ါ၀ါေလးကို မႈန္၀ါး၀ါး ျမင္ေတြ႔ရသည္။ သကၤန္းေလးမွာ ေလျပည္ေဆာ့ သျဖင့္ လြင့္၀ဲလ်က္သာ ရွိေနပါသည္။ သပိတ္ေတာ့ မပါေပ။ အနည္း ငယ္ ႀကီးမား ပြေယာင္းေနေသာ ခရီးေဆာင္အိတ္ကို ပခံုးတြင္ ထမ္းလ်က္ လာေနသည္။ ဘုရားပြဲ ေက်ာင္းပြဲ ရွိမွသာ ပင့္သံဃာမ်ားျဖင့္ စည္ကား တတ္ေသာ္လည္း ထုိေက်ာင္းေဆာင္သို႔ အာဂႏၱဳ ဘုန္းႀကီး ရဟန္း မ်ား လာေရာက္ တတ္သည္ မရွိ။ ယေန႔ ထူးထူးျခားျခား ရဟန္းပ်ဳိ တစ္ပါးသည္ ေက်ာင္းရွိရာသုိ႔ ႂကြေရာက္ လာေခ်ၿပီ။ တျဖည္းျဖည္း ေက်ာင္းႏွင့္ နီးနီးလာေတာ့ သန္စြမ္း က်န္းမာေသာ ရဟန္းပ်ဳိေလး၏ ပံုရိပ္သည္ ေပၚလြင္လာသည္။ ကားလမ္းႏွင့္ တစ္ေခၚသာသာ ေ၀းၿပီး ေနပူက်ဲက်ဲတြင္ ခရီးေဆာင္အိတ္ကို ထမ္း၍ ႂကြလွမ္းလာ ေသာ္လည္း ေမာပန္း ႏြမ္းလ်ဟန္ေတာ့ မျပပါ။ ငယ္ရြယ္ သန္စြမ္းေသာ ရဟန္းပ်ဳိ၏ အသေရသည္ တင့္တယ္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္။ အသားအေရ စုိျပည္ ၀ါ၀င္းေသာေၾကာင့္ ရဟန္းပ်ဳိ၏ ဥပဓိ႐ုပ္ရည္ ဟန္ပန္သည္ ေတာေက်ာင္းႏွင့္ပင္ မတန္။ ေက်ာင္းႀကီး ၀ိဟာေပၚတြင္သာ သီတင္းသံုး စံပယ္ သင့္ေလသည္။
အိပ္ခန္း ျပင္ဘက္တြင္ ဘုရားခန္းရွိ၍ ဘုရားခန္းေရွ႔တြင္ အာဂႏၱဳ ရဟန္းပ်ဳိကုိ ႀကိဳဆုိရန္ တင္ပလႅင္ေခြ ထုိင္ေနမိသည္။ ရဟန္းပ်ဳိက ဘုရားကို ဦးခိုက္ၿပီး ဘုန္းႀကီးကို ရွိခိုးသည္။
“တပည့္ေတာ္ကို အာဂႏၱဳ အျဖစ္ လက္ခံၿပီး ရက္ အတန္ၾကာ သီတင္းသံုးခြင့္ ျပဳပါ ဘုရား”
ရဟန္းပ်ဳိက ႐ိုေသ ပ်ပ္၀ပ္စြာ ရွိခိုး ဦးခ်ၿပီး ေလွ်ာက္ထား ခြင့္ပန္လာသည္။
“ဒီေက်ာင္းမွာ ေမာင္ပဥၨင္း ေပ်ာ္သေရြ႔ တည္းခိုႏုိင္ပါတယ္။ ဆြမ္းကြမ္းကလည္း ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးတည္း အတြက္ ပိုလွ်ံ႐ံုမက အာဂႏၱဳ အတြက္ ပါေလာက္ ငပါတယ္”
“တပည့္ေတာ္ ေန႔စဥ္ ဆြမ္းခံရင္း သီတင္း သံုးမွာပါ ဘုရား”
“ဆြမ္းခံလုိက ဆြမ္းခံ ႏုိင္ပါတယ္။ ေမာင္ပဥၨင္း ဘယ္က ႂကြလာပါ သလဲ”
“တပည့္ေတာ္ ဦးပဥၨင္း ဥာဏ၀ရပါ ဘုရား၊ မႏၱေလးက စာသင္တုိက္ႀကီး တစ္ကိုက္မွာ စာ၀ါလုိက္ရင္း သာသနဓဇ သီရိပ၀ရ ဓမၼာစရိယ ဘဲြ႔ခ်ီးျမႇင့္ ခံရပါတယ္။ စာ၀ါ နားခ်ိန္ ေတာရပ္မွာ သီတင္း သံုးခ်င္လုိ႔ ႂကြေရာက္ လာတာပါ ဘုရား”
“ေမာင္ပဥၨင္းက ပရိယတ္ ျပည့္စံုေနမွကိုး”
“တပည့္ေတာ္ ရဟန္း၀ါ ႏုနယ္ေသးလုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ားရဲ႔ ၾသ၀ါဒကို နာခံရတာမုိ႔ သီတဂူ ကမာၻ႔ သာသနာ့ တကၠသိုလ္ကို ဆက္လက္ၿပီး တက္ေရာက္ရမွာပါ ဘုရား”
“ေမာင္ပဥၨင္းက ဥာဏ္ရည္ ထက္ျမက္တဲ့ အရြယ္ ေကာင္းေလးပဲ။ ပရိယတ္ ျပည့္စံုသထက္ ျပည့္စံုေအာင္ အခ်ိန္ရွိခိုက္ လံု႔လ စိုက္ေပေတာ့၊ ဘုန္းႀကီးကေတာ့ စာ၀ါ မၿပီးခဲ့ပါဘူး။ ပရိယတ္ထက္ ပဋိပတ္ကိုပဲ ဦးစားေပး ရေတာ့တာေပါ့။ ေက်ာင္းသခၤမ္း ကလည္း ရပ္ရြာနဲ႔ မနီးမေ၀းမို႔ ရပ္သံရြာသံ အေႏွာင့္အယွက္ မေပးပါဘူး။ ေမာင္ပဥၨင္း သီတင္း သံုးရင္း တရား အားထုတ္လုိက အားထုတ္ ႏုိင္ပါတယ္။ အာဂႏၱဳမ်ား လာေရာက္ေလ့ မရွိတာေၾကာင့္ သီးျခား အိပ္ခန္းရယ္လုိ႔ မရွိဘူး။ ေမာင္ပဥၨင္း သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ ေနရာ ေရြးခ်ယ္ နားေနပါ”
“တင္ပါ့ ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ နားနားေနေနနဲ႔ ပဋိပတ္ အလုပ္ကို အားထုတ္ လုိပါတယ္ ဘုရား”
“သာဓု သာဓု သာဓု”
x x x
“တပည့္ေတာ္ လာရင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ စာ၀ါ နားသခိုက္ ၿမိဳ႔ျပ အသံေတြ ဆူညံလြန္းလုိ႔ ေအးရာေအးေၾကာင္း အနားယူဖို႔ လာခဲ့တာပါ ဘုရား၊ ခုေတာ့ ေက်ာင္းအတြက္ လုိအပ္ တာေလးေတြ ျဖည့္ဆည္း ကုသိုလ္ယူ ခြင့္ရလုိ႔ မ်ားစြာ ၀မ္းသာ မိပါတယ္”
ကားလမ္းသစ္ ေဖာက္၍ ကားလမ္းမႀကီးႏွင့္ နီးလာေသာ္လည္း ထန္းေတာရြာသည္ ေခ်ာင္မက်ဟု ဆုိႏုိင္ေပမယ့္ ေခါင္ၿမဲေခါင္လွသည္။ ရပ္ရြာ သာေရးနာေရး ဘုရားပြဲ၊ ေက်ာင္းပြဲမ်ားတြင္ ဘုန္းႀကီး ကိုယ္စား သြားေရာက္ ခြင့္ျပဳခဲ့ သျဖင့္ ဦးပဥၨင္းေလးမွာ ဥပဓိ ႐ုပ္ကလည္း တင့္တယ္၊ ပရိယတၲိကလည္း ႂကြယ္၀၊ တရား ေဟာတရားျပက လည္းေကာင္း ေသာေၾကာင့္ အခ်ိန္ကာလ တုိတိုေလး အတြင္းမွာပင္ လူသိ မ်ား၍ ေက်ာ္ၾကား လာသည္။ သဒၶါတရား ထက္သန္စြာ ဒါန ျပဳလုိသူေတြ မ်ားလာသည္။ သိမ္ေက်ာင္း မရွိေသး၍ နံကပ္ တစ္ထပ္ သိမ္ေက်ာင္းေလး တစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ရန္၊ ကုဋီေဆာက္ရန္ ကုန္းခင္တန္း ေတာင္ဖက္ ဆင္ေျခေလ်ာတြင္ ေရတြင္း တူးရန္ အလွဴ႔ဒကာ ဒါကာမမ်ား အလွ်ဳိအလွ်ဳိ ေပၚေပါက္လာသည္။ ထန္းေတာရြာ တစ္ရြာတည္းဆုိ ထုိမွ် လွဴဒါန္းႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ထန္းေတာ ရြာႏွင့္ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ ရြာမ်ားမွ ဦးပဥၨင္းေလး အေပၚ ၾကည္ညိဳ စိတ္ထား သဒၶါစိတ္ ပြားၿပီး အလွဴရွင္မ်ား ေပၚေပါက္ လာျခင္း ျဖစ္သည္။
ယခင္ကလုိ ဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ အုတ္၊ သဲ၊ ဘိလပ္ေျမစေသာ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းေတြ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္းမွာပင္ ေရာက္ရွိလာသည္။ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္း ဘိလပ္ေျမ၊ သြပ္သံ စသည္တုိ႔ ထားသိုရန္ ယာယီ သိုေလွာင္႐ံု ေဆာက္လုပ္သည္က အစ ေက်ာင္း၊ ကုဋီ၊ ေရတြင္း ေဆာက္လုပ္ေရးတုိ႔ကို ဦးပဥၨင္းေလးကသာ အပိုင္းလုိက္ စီမံခန္႔ခြဲ ကြပ္ကဲ ဦးေဆာင္ေလသည္။ ေငြေၾကး အလွဴ ကူမည့္သူ၊ လုပ္အား အလွဴ ေပးမည့္ သူတို႔ျဖင့္ ေက်ာင္းမွာ ယခင္ႏွင့္ မတူ ဆူဆူညံညံ စည္စည္ကားကား ရွိေနသည္။
မည္မွ်ပင္ အလုပ္႐ႈပ္ ေစကာမူ ဦးပဥၨင္းေလးသည္ ဆြမ္းခံ ထြက္ၿမဲ ထြက္သည္။ ဆြမ္းကြမ္း ပိုလွ်ံ႐ံုမွ်မက ခ်ဳိပြဲ ခ်ဥ္ပဲြ သစ္သီးမုန္႔ပဲ သြားရည္စာတုိ႔ အလွ်ံပယ္ ျပည့္စံုလာသည္။ ကပၸိယ တစ္ဦးႏွင့္ ေက်ာင္းသား ႏွစ္ေယာက္တုိ႔ကို ဦးပဥၨင္းေလးကပင္ ေခၚငင္လာသည္။ ဘုန္းႀကီး ေ၀ယ်ာ ၀စၥ ေက်ာင္းေ၀ယ်ာ၀စၥ ေထာင့္တုိင္းေစ႕ ေဆာင္ရြက္လာႏုိင္ သည္။ အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ေက်ာင္းသား ႏွစ္ေယာက္ကို ေလာကီေလာကုတၲရာ စာမ်ား ဦးပဥၨင္းေလးက သင္ၾကားေပး ေသးသည္။
ဦးပဥၨင္းေလး၏ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ပံု၊ ေဟာေျပာပံု နည္းလမ္း က်သျဖင့္ ဟိုရြာက သည္ရြာက ဖိတ္ၾကား၍ မအား လပ္ႏုိင္ေအာင္ ရွိေလသည္။ ဟိုရြာကလည္း ေက်ာင္းလာ ထုိင္ပါဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ သည္ရြာကလည္း ေက်ာင္းေဆာက္ ေပးပါ မည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း အလုအယက္ သူ႔ထက္ငါေကာင္း ေလွ်ာက္ထား ၾကသည္မ်ားလည္း ရွိေလသည္။ ဘုန္းႀကီးအေနျဖင့္လည္း ဦးပဥၨင္းေလး ျပန္သြား မည္ကိုပင္ စိုးမိသည္။
အနီးကပ္ ေနရသည့္ အတြက္ ဦးပဥၨင္း ေလးသည္ သာမန္အားျဖင့္ သိကၡာ သမာဓိ ရွိသူဟု ယူဆႏုိင္ပါသည္။ အေနအထုိင္၊ အသြားအလာ၊ ၀ိနည္းအတုိင္း အတတ္ႏုိင္ဆံုး ေစာင့္စည္းသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ သို႔ရာတြင္ ဦးပဥၨင္းေလးက ေလာကီ အေတြ႔အႀကံဳ ႏုနယ္ေသးသည္။ စာသင္သား ဘ၀မွ သာသနာေရး နယ္ ပယ္သို႔ ယခုမွ နဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ ဆံုဖူးေသးသည္။ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ သေဘာ သဘာ၀ကို တရား ဓမၼျဖင့္ ဟန္႔တား ႏုိင္စြမ္းမွ ရွိပါေလစဟု သံသယ၀င္စရာ ေကာင္းလွသည္။ တရားပြဲ၊ ေက်ာင္းပြဲမ်ားတြင္ အမ်ား ပရိသတ္ႏွင့္ ျဖစ္၍ ဆင္ျခင္ႏုိင္ ပါလိမ့္မည္။ ယခုသိမ္ ေက်ာင္း၊ ကုဋီ၊ ေရတြင္း ေဆာက္လုပ္ ေရးတြင္ လုပ္ အားေပး လာသူမ်ားမွာ ပ်ဳိရြယ္ေသာ ဒကာ ဒကာမ ေလးမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ဦးပဥၨင္းေလး ကလည္း ဒကာ ဒကာမေလး မ်ားႏွင့္ သက္တူရြယ္မွ် ျဖစ္၍ က်င့္၀တ္ သိကၡာပိုင္းတြင္ က်ဳိးျပတ္ႏုိင္သည္။
အထူးသျဖင္႕ ထန္းသမား ဒကာႀကီး ဦးဘတုတ္၊ ဒကာ မႀကီး ေဒၚမယ္မ တုိ႔၏ သမီး မယ္ဇာရည္ေလးႏွင့္ အေၾကာင္း အေပါင္းသင့္ သေယာင္ ျမင္မိသည္။ မယ္ဇာရည္ေလးက ထန္းေတာရြာ သူဟု မထင္ရ ေလာက္ေအာင္ ယဥ္စစႏွင့္ လွပသည္။ လုပ္အား ေပးရာ တြင္လည္း အၿမဲပါသည္။ ခါတုိင္းဆုိ ဥပုသ္သီတင္း သီလ ေစာင့္ထိန္းရသည့္ အခါႀကီး ရက္ႀကီး မ်ားတြင္သာ မယ္ဇာရည္ ေက်ာင္းသို႔ လာေရာက္ေလ့ ရွိေသာ္လည္း ဦးပဥၨင္းေလး ေရာက္ၿပီးခ်ိန္မွ စ၍ ေက်ာင္းသို႔ အလာစိတ္သည္။ ဦးပဥၨင္းေလးႏွင့္ ဣေျႏၵ ပ်က္ေလာက္ ေအာင္ မဟုတ္ေသာ္လည္း စကားစျမည္ ဆုိေလသည္ကို မၾကာခဏ ျမင္ေတြ႔ရသည္။
အေနအထုိင္ ဆင္ျခင္ပါဟု ေျပာဆုိရေအာင္ ကလည္း အေနအထုိင္ ပ်က္ယြင္းသည္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။ အနာဂတ္ သာသနာ အတြက္ သားေကာင္း တစ္ေယာက္ ေက်ာက္ေကာင္း တစ္ေစ့ ဆံုး႐ံႈး ရမည္ကိုလည္း စိုးရိမ္ ေနမိသည္။ သာသနာ့ အာဇာနည္ ျဖစ္မည္မွ မႀကံေသး၊ ေက်ာင္းႀကီး ဖ်က္မေတြကလည္း ဘယ္က ဘယ္လုိ အလွ်ဳိလွ်ဳိ ေပၚေပါက ္လာၾကသည္ မသိႏုိင္။
“ဦးပဥၨင္းေလးရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကို ဘယ္အေၾကာင္း ေၾကာင့္မွ မပ်က္ပါေစနဲ႔၊ ကိုယ္သြားရမယ့္ လမ္းကို အေမွာင့္ ပေယာဂေတြ ဘယ္လုိပဲ ဖ်က္ဆီးပါေစ။ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ တန္းတန္း၊ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ေလွ်ာက္လွမ္း ေစခ်င္တယ္” ဟူ၍ ရွဥ့္လည္း ေလွ်ာက္သာ ပ်ားလည္း စဲြသာ၊ ဟန္႔တားျခင္း မမည္ေသာ ဟန္႔တားျခင္း စကားကိုသာ ဆုိရ ေတာ့သည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment