Home

အသိဥာဏ္ပညာ၊ စည္းစိမ္ ဥစၥာ၊ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ရာႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ

သိန္းေထာင္ ေက်ာ္တန္ ကားႀကီး တစ္စီးေပၚမွာ ဟန္းဖုန္းကို တရစပ္ ေျပာရင္း အရွိန္ ျပင္းျပင္း ေမာင္း သြားတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ သူေ႒း တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ နဲ႔ အေရာင္ အဆင္း မရွိတဲ့ အ၀တ္အစားေတြ ကို ၀တ္ထားတဲ့ ၊ ပုတီး တစ္ကံုးကို လြယ္ထားတဲ့ ၊ ၾကည္လင္တဲ့ မ်က္ႏွာ၊ အသား အေရ၊ စူးရွ တဲဲ့မ်က္လံုးမ်ား ပိုင္ရွင္ ဘာသာေရး သမားတစ္ေယာက္ ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈ က လိႈင္းတစ္ခု ရဲ႕ ဟုိဘက္ ဒီဘက္ ထိပ္မွာ ရွိေနလို႔ ႏိႈင္းယွဥ္ စရာ မေကာင္းတန္ ရာ ပါဘူး။

ကၽြန္ေတာ္ တို႔ တစ္ဦးခ်င္းစီ ရဲ႕ ဘ၀ အေပၚ ခံယူခ်က္ ေတြကို မွီတည္ၿပီး ေတာ့သာ ကြဲျပား ၾကပါလိမ့္မယ္။ သြားရင္း လာရင္း လူအခ်ိဳ႕က လူ တခ်ိဳ႕ကို အမိန္႔ေပးေစခိုင္းေနတာ။ လူ တခ်ိဳ႕က လူ တခ်ိဳ႕ကို ၀ပ္တြား ခစား ေနတာ ေတြကို ေတြ႔ရ ျမင္ရ ေတာ့ ေလာက ရဲ႕ အုပ္စိုး ဆည္းကပ္ရာ ဟာ ဥစၥာ ဓန လား၊ အသိဥာဏ္ ပညာ လား၊
ရာထူး ဌာနႏၱရ ဂုဏ္ထူး အာဏာ လားလုိ႔ စဥ္းစား ေတြးေခၚ စရာ ျဖစ္လာ ျပန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေတြး နဲ႔ အတူ လုိက္ခဲ ့ၾကပါဦး။

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ရုပ္ရွင္ကားႀကီး တည္းျဖတ္ၿပီးသြားေတာ့ အယ္ဒီတာ ကိုေက်ာ္မင္းက အေကာင္းဆံုး ေတာ့ လုပ္ၿပီး သြားၿပီ။ ေအာင္ျမင္ဖို႔ မေအာင္ျမင္ဖို႔ ကေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ ရမွာ ပဲလို႔ ေကာက္ခ်က္ ခ်တယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ၿပံဳးလိုက္ မိပါတယ္။ ေအာင္ျမင္တယ္ ဆိုတာ သူ ခံယူပံု နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ ခံယူပံု နည္းနည္းေလး ေတာ့ လြဲေန တယ္ ။ သူ နဲ႔ နည္းနည္းေလး ပဲ လြဲေနေပမဲ့ လူ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား အထူး သျဖင့္ စီးပြားေရး သမားေတြ ရဲ႕ ခံယူပံု နဲ႔ က မ်ားမ်ားႀကီး လြဲေနမွာ ေသခ်ာ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီ အသက္အရြယ္ မွာ ဒီလုိ ရပ္တည္ ေနရတာကို ေက်နပ္ၿပီး ဒီ အတိုင္းပဲ သက္တမ္းေစ့ ေနသြားဖို႔ ဆံုးျဖတ္ထား တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ေတာ့ လြဲလြဲေလးပဲ ေကာင္းပါတယ္။

အႏုပညာ ပစၥည္းတစ္ခု ဆိုပါေတာ့ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကား တစ္ကား ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈဟာ ရံုလူ၀င္ျခင္း မ၀င္ျခင္း ေပၚမွာ မူတည္ ပါသလား။ ဒါဆို ေမးခြန္း တစ္ခု အရင္ ေျဖပါ။ လူေတြ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုး ၀င္တဲ့ ဇာတ္ကားတိုင္း ကို ခင္ဗ်ား ႀကိဳက္ပါ သလား။ အဲဒ ီေမးခြန္း ရဲ႕ အေျဖ နဲ႔ အတူ ပထမ ေမးခြန္းရဲ႕ အေျဖကို ရပါလိမ့္မယ္။ ခင္ဗ်ား ရဲ႕ အေျဖဟာ ခင္ဗ်ား ေပၚမွာပဲ မူတည္ပါတယ္။

အႏုပညာ ပစၥၫ္း ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ ကို ပညာရွင္ေတြ ရဲ႕ သတ္မွတ္ တဲ့ ေပတံ နဲ႔ တုိင္းတာဖို႔ ပညာရွင္ေတြ သြားေခၚဖို႔ လုိပါ လိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ေလာေလာဆယ္ ေတာ့ ပညာရွင္ေတြ အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ ေနၾက ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ခဏ လက္ေလွ်ာ့ ထားလုိက္ ၾကလည္း အျမင္ မတူႏိုင္ ၾကပါဘူး။ ထားလုိက္ပါေတာ့။ သူတို႔ေတြ အခ်င္းခ်င္း ဆက္ရန္ ျဖစ္ၾကပါေစ။

ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားအေန နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ ကို ျပန္လွန္ ေမးခြန္း ထုတ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ သေဘာ ေပါ့။ ဟုတ္ကဲ့။ အဲဒီ ေန႔ ကတည္း က ကၽြန္ေတာ့္ အယ္ဒီတာ ကိုေက်ာ္မင္း ကို ခ်က္ခ်င္းပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပ ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အႏုပညာ ပစၥည္း ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ အႀကိဳက္ ေပၚမွာပဲ မူတည္ ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္ ႀကိဳက္ဖို႔ က နံပါတ္တစ္ အေရးႀကီးဆံုး ပါ။ အဲဒီ ဇာတ္ကား ကို ရိုက္ကူး ခဲ့မိတဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ ဘာသာ ကၽြန္ေတာ္ ေက်နပ္မႈ ရေန၊ ကၽြန္ေတာ့္ ဖန္တီးမႈကို ကၽြန္ေတာ့္ ဘာသာ ေက်နပ္မႈ ရွိျခင္း ၊ မရွိျခင္း ဆိုတဲ့ ေပတံ နဲ႔ပဲ ဇာတ္ကားရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ ကို တုိင္းပါတယ္။ ကုိေက်ာ္မင္းေရ....အစ္ကို တို႔ ေအာင္ျမင္ ပါတယ္ ကြာ။

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ေအာင္ျမင္မႈ ကို ရဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ဘာေတြ ေပးဆပ္ ရမွာ လဲလို႔ ေမးခြန္း ထုတ္မိ ျပန္ပါ ေရာ။ ဒီေတာ့ အႏုပညာ သမား တစ္ေယာက္ အဖို႔ ရိုးစင္း ရွင္းလင္း တဲ့ အေျဖ က အလုပ္ပါ။ အလုပ္ မလုပ္ဘဲ ဘာ ေအာင္ျမင္ မႈမွ မရ ႏိုင္ပါဘူး။ အလုပ္ မလုပ္ဘဲ တစ္စံု တစ္ေယာက္ ၊ တစ္စံု တစ္ခုကို ခ်ဥ္းကပ္ ခစား ၀ပ္တြားလုိ႔ ရမယ့္ စည္းစိမ္ လာဘ္လာဘ နဲ႔ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားမႈ ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ရြံ႕ရွာ စက္ဆုပ္ တတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိ နည္းနဲ႔ တည္ေဆာက္ ထားတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ကုိ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ အထင္ႀကီးဖို႔ ျငင္းဆန္ေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒါကိုပဲ ငတံုးေတြလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နဲ႔ လြဲသူေတြ က သတ္မွတ္ ၾကၿပီး သူတို႔ရဲ႕ နီတိေတြ တစ္ေလွႀကီး ကို ရြတ္ျပ တတ္ၾက ပါတယ္။

`လူ႔ေအာက္က်ိဳ႕လုိ႔ မေသဘူး´ တို႔ `ပဲျပားပင္လုိက်င့္ ကၽြန္းပင္လုိ႔ မက်င့္နဲ႔ ´ တုိ႔ `ေရလုိက္ငါးလိုက္ အလုိက္သင့္ က်င့္ၾကံပါ´ တို႔ ။

ကၽြန္ေတာ္ ဟာ ဘုဂလန္႔ ဂြစာ လူမုိက္ရုိင္းႀကီးေတြ ကိုလည္း

မႀကိဳက္ ပါဘူး။ အသားလြတ္ လူေတြ ကို ရုိင္းပ် တင္စီး ဆက္ဆံ ေနတဲ့ လူေတြ နဲ႔လည္း မဆက္ဆံ ခ်င္ သလုိ သူ တို႔ကို မွန္တယ္လိ ု႔လည္း မေထာက္ခံ၊ အားမေပး ခ်င္ျပန္ပါဘူး။ ဘယ့္ႏွယ္ ဗ်ာ၊ ႀကီးသည္ ငယ္သည္ မဟူ က်ီးဘုတ္ ရိုေသ၊ ဘုတ္က်ီး ရိုေသေတာ့ ရွိရ မေပါ့။ ဒီေလာက္ စာေတြ ဖတ္ထား တဲ့ ဟာ ယဥ္ယဥ္ ေက်းေက်းေတာ့ ရွိသင့္ သေပါ့။ ကိုယ္ခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းေတာ့ ဒါမ်ိဳးကို အေၾကာင္း သိလာေလ သည္းခံ ႏိုင္လာေလ ဆိုေပမဲ့ သူစိမ္းေတြ အတြက္ ခါးတယ္ မဟုတ္ပါလား။ ထားပါေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ အဓိက ေျပာခ်င္တဲ့ ဦးတည္ခ်က္က ေလာကမွာ ဘယ္လုိ ေအာင္ျမင္မႈ မ်ိဳး ကိုမွ စစ္မွန္တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ လုိ႔ ေခၚမွာလဲဆိုတာ နဲ႔ ဘယ္လုိ လူမ်ိဳး ကိုသာ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ရာ ျဖစ္သင့္လဲ ဆိုတဲ့ အေတြးေလး တစ္ခုကို ပါ။ ဆက္ရေအာင္......။

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ပိုက္ဆံက လြဲၿပီး ဘာမွ မရွိတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ဦး က အၿမဲတမ္း ဒီလုိ ေမာက္မာေလ့ ရွိပါတယ္။ မင္းတို႔ အႏုပညာ သမား ဆိုတဲ့ ေကာင္ေတြ၊ အတတ္ ပညာရွင္၊ အသိ ပညာရွင္ ဆိုတဲ့ ေကာင္ေတြ ဟာ အခိ်န္တန္ ေတာ့ ပိုက္ဆံ မရွိလုိ႔ မျဖစ္ဘူး ဆိုရင္ ပုိက္ဆံ မလုိတဲ့ အႏုပညာ ပစၥည္းကို ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ လုပ္ပါမယ္။ ပိုက္ဆံ မရွိလုိ႔ အႏုပညာဖန္တီး လုိ႔ မရရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆင္းရဲတယ္ လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ `ဒါရိုက္တာ ဆိုတာ အႏုပညာ အဆင္းရဲဆံုး အႏုပညာ သမားပါ´ လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ စာေရးတဲ့အခါ မင္းသား ကို ရက္ခ်ိတ္ဖို႔ လည္း မလို၊ ပရုိဂ်ဴဆာ နဲ႔ ကုန္က် စရိတ္ ညွိစရာ လည္း မလုိ၊ တစ္ခ်က္ ေလာက္ေတာ့ ထုိးပါလုိ႔ ေျပာတဲ့ နယ္ကိုယ္စားလွယ္ ရဲ႕ စကားကို အားနာ ပါနား နားေထာင္ စရာ လည္း မလို ေတာ့ဘူး။ ပိုက္ဆံ လိုခ်င္ ရင္ တျခား အလုပ္ လုပ္ေပါ့၊ အႏု ပညာ မလုပ္ နဲ႔လုိ႔ ဆံုးမ ခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ ဆရာ တစ္ေယာက္ ကို ညတုိင္း ရွိခိုး တုန္းပါ။

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ဒါေပမဲ့ ပိုက္ဆံ မရွိ လို႔မွ မျဖစ္ တာလို႔ ညည္းၾက တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ ရဲေဘာ္ ေတြ ပိုက္ဆံ ထုတ္ေပးႏိုင္ တဲ့ သူေရွ႕ အတံုး အရံုးက်ဆံုး ကုန္ ၾကတာ ျမင္ေတာ့ ေလာကႀကီး မွာ အုပ္စိုးရာ ေငြလား၊ အာဏာလား ၊ အသိဥာဏ္ ပညာလား ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းဟာ တစစ္စစ္ လိႈက္စားလုိ႔ လာျပန္ ပါေတာ ့တယ္။ အေျဖ၊ အေျဖ။ အေျဖဟာ တစ္ေနရာရာ မွာ ရွိရမယ္။ ရွိကို ရွိရမယ္။

ဒီလုိနဲ႔ စဥ္းစားရင္း ဗုဒၶရဲ႕ ပါရမီ ဆယ္ပါးကို ထင္ေပၚထင္ရွား ရင့္မွာ တစ္က်ိတ္ ဇာတ္ႀကီး ဆယ္ဘြဲ႕ထဲ က ပညာ ပါရမီ အဓိက ေပၚလြင္တဲ့ မေဟာသဓာ ကို သတိရ လာပါ ေတာ့တယ္။ ဒါနဲ႔ ဆရာေတာ္ ဦးၾသဘာသရဲ႕ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး ဆယ္ဘြဲ႕ စာအုပ္ကို ခ်ၿပီး ဖတ္မိ ပါေတာ့ တယ္။ ဖတ္ရင္း ဖတ္ရင္း ၾကက္သီး ေမြးညင္း ေတြ ဖ်ိဳးဖ်ိဳး ဖ်င္းဖ်င္း ထ၊ ပီတိ ေသာမနႆ ေတြ ပြားလို႔ မိတ္ေဆြ ေတြ အတြက္ လက္ဆင့္ ကမ္းလိုက္ ပါတယ္။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ေသနက၊ ပကၠဳသ၊ ေဒ၀ိႏၵ၊ ကာမိႏၵအမတ္ႀကီး ေလးေယာက္နဲ႔ မေဟာသဓာသုခမိန္တို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ အလီလီ စကားေတြ စစ္ထိုးၾက၊ ဥာဏ္ပညာ ၿပိဳင္ၾကတာ ေတြ ထဲက သိရီမႏၱ ျပႆနာ အေျဖ ရွာခန္း က ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ အတြက္ အေျဖေကာင္း ေပးခဲ့ ပါတယ္။ ၀ိေဒစရာဇ္မင္းႀကီး က ေလာက မွာ စည္းစိမ္ ဥစၥာ ၾကြယ္၀သူ နဲ႔ ဥာဏ္ပညာ ႀကီးမားသူ ဘယ္သူက ျမင့္ျမတ္ သလဲ ဆိုေတာ့ အေမး ပုစၧာကုိ ေမးခဲ့ ပါတယ္။

ဒီ အခါ မွာ ေသနက အမတ္ႀကီး က

``အရွင္ မင္းႀကီး မည္သူ မဆို မည္မွ် ပညာ တတ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မည္မွ် အမ်ိဳး ျမတ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ စည္းစိမ္ ဥစၥာ ရွိေသာ သူ၏ အခ ေၾကးေငြ ေပး၍ ခိုင္းေစျခင္း ကိုသာ ခံရ ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စည္းစိမ္ ဥစၥာ ရွိျခင္း မရွိျခင္း နဲ႔ မဆိုင္ပါ။ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ ၊ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ တရား တို႔ကို ခြဲျခား သိႏိုင္ေသာ အသိဥာဏ္ ပညာမရွိေသာ သူတို႔သည္ စည္းစိမ္ ဥစၥာ ရမၼက္ေၾကာင့္ သူတစ္ပါး ဥစၥာ၊ သူတစ္ပါး အိမ္ရာ ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ ရေကာင္းမွန္း မသိဘဲ က်ဴးလြန္ေလ့ ရွိၾက ပါသည္။ ထုိသို႔ က်ဴးလြန္၍ ရထားေသာ ဥစၥာသည္ ခ်ီးမြမ္း ဖြယ္ရာ မရ ျဖစ္သည့္ အျပင္ ေသလြန္ ၿပီးေသာ အခါ ထုိ ကုသိုလ္ ဒုစရိုက္ တို႔ အတြက္ ငရဲ အစ ရွိေသာ အပယ္ ေလးဘံု မွာ ခံရ ပါလိမ့္ ဦးမည္။ လူ႔ ဘ၀သို႔ ျပန္ေရာက္ လာခဲ့ လွ်င္လည္း ယုတ္ညံ့ေသာ လူ အျဖစ္ သို႔ က်ေရာက္ ရပါဦးမည္။ ထုိသို႔ အက်ိဳးအျပစ္ ကို မသိျခင္း မွာ ဥစၥာ ရွိျခင္း မရွိျခင္း ထက္ အသိဥာဏ္ ပညာ ရွိေသာ သူ ဆင္းရဲ က သာလြန္ ျမင့္ျမတ္ ပါသည္´´လုိ႔ ေျဖလုိက္ ပါတယ္။
ဒီ အခါ မွာ ေသနကအမတ္က......

`အရွင္ မင္းႀကီး မေဟာသဓာ ဟာ ဥာဏ္ပညာ မည္မွ်ပင္ ရွိေစကာ မူ ေလာက အေရး ကို သိဖို႔ အေတြ႔ အႀကံဳ နည္းေသး တဲ့ ႏို႔နံ႔ ေတာင္ မစင္ ေသးတဲ့ ကေလး သူငယ္ပါ။ ဒီ ကိစၥကို ဆံုးျဖတ္ဖို႔ ရာ ေလာကႀကီး ရဲ႕ အေတြ႔အႀကံဳ လုိပါတယ္´ လို႔ ေျပာပါ သတဲ့။

`အရွင္ မင္းႀကီး ေနျပည္ေတာ္ မွာ ေဂါ၀ိႏၵသူေဌးႀကီး ဟာ လူစဥ္ မမီ တဲ့ ေရာဂါသည္ႀကီး ပါ။ သူ႔ ပါးေစာင္ က ပုပ္ေဟာင္ ေနတဲ့ အရိ အရြဲ အရည္ေတြ ဟာ အဆက္ မျပတ္ စီးက် လုိ႔ ေနပါတယ္။ အဲဒီ အရည္ေတြ ကို နတ္သမီး တမွ် လွပတဲ့ အပ်ိဳမေလး ႏွစ္ေယာက္ က ၾကာညိဳပြင့္ တို႔နဲ႔ ခံေပး ရပါတယ္။ ဒါကို အရက္သမားေတြ က အဲဒီ ၾကာညိဳပန္း ကို လုိခ်င္တဲ့ အခါ အရွင္သူေဌးႀကီး လုိ႔ အသံေပး ၾကပါတယ္။ အဲဒီ အခါ မွာ ခုနက မိန္းမပ်ိဳေလးေတြ က အဲဒီ အာပုပ္ရည္ခံ ၾကာညိဳပန္း ေတြကို ျပတင္းေပါက္ ကေန ပစ္ခ် လုိက္တဲ့ အခါ အရက္သမားေတြ ဟာ ၀မ္းသာ အားရ ဖမ္းယူ ၾကၿပီး သူတို႔ နားမွာ ပန္ဆင္ၾက လုိ႔ အရက္ဆုိင္ ကို ေပ်ာ္ရႊင္ စြာ သြားကုန္ ၾကပါတယ္။ ဒီ အျဖစ္အပ်က ္ကို ၾကည့္လိုက္တာ နဲ႔ စည္းစိမ္ ဥစၥာရွင္ ယုတ္စြ အဆံုး ႏူေန သည့္တုိင္ ဘယ္ေလာက္ တန္ခိုးၾသဇာ ႀကီးမားတယ္ ဆိုတာ ေတြ႔ရ ပါလိမ့္မယ္´

မေဟာသဓာ ဟာ ေသနကရဲ႕ အဆို ကို မတုန္လႈပ္ ပါဘူး။

`အရွင္ မင္းႀကီး သူယုတ္မာ တုိ႔ မည္သည္ အတိတ္ ဘ၀ေဟာင္း မွ ကံေၾကာင့္ ယခု ဘ၀တြင္ မည္မွ်ပင္ စည္းစိမ္ဥစၥာ ခံစား ေနရ ေစကာ မူ အကုသိုလ္၊ ဒုစရိုက္ တို႔တြင္ သာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေလ့ ရွိၿပီး ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈကို သတိရျခင္း ျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မရွိပါ။ အမွန္ စင္စစ္ အားျဖင့္ စည္းစိမ္ ဥစၥာ ဆိုသည္မွာ ကံဟူေသာ အရိပ္ေကာင္း ေအာက္တြင္ ေခတၱ ခဏ ခိုနား လာသည့္ ဧည့္သည္ သဖြယ္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထာ၀ရ တည္တံ့သည့္ သေဘာကို မေဆာင္ပါ။ အသိဥာဏ္ ပညာ မရွိေသာသူသည္ ထုိသေဘာ ကို နားမလည္ဘဲ သူ၏ စည္းစိမ္ကို ထာ၀ရဟု ေအာက္ေမ့ ယံုမွား တတ္ပါသည္။ ယံုမွားသည့္ အေလ်ာက္လည္း တည္ေဆာက္ တတ္ပါသည္။ တစ္စံု တစ္ခုေသာ ပင္ပန္း ဆင္းရဲျခင္း ကို ႀကံဳေသာ အခါ တြင္လည္း ထုိမက တည္ၿမဲသည့္ သေဘာကို မဆင္ျခင္မိဘဲ ပင္ပန္းဆင္းရဲျခင္းမွာ ပူပင္ျပင္းျပစြာ ဒုကၡကို ခံစားၿပီး ယခင္ ခ်မ္းသာခဲ့ဖူးေသာ စည္းစိမ္ကိုသာ တတမ္းတမ္းတတတ ေနတတ္ၾကပါသည္။ ထုိအက်ိဳးအျပစ္ကို မသိေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာရွင္ သူမိုက္တို႔ထက္ အသိဥာဏ္ ပညာရွိေသာ သူဆင္းရဲတုိ႔က ျမတ္ပါသည္´ လုိ႔ ျပန္ေခ်ပပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ေသနက အမတ္က...

`အရွင္မင္းႀကီး ေတာအုပ္ထဲ မွာ ခ်ိဳေသာ ဆိမ့္ေသာ အသီးမ်ား ပင္လံုး ကၽြတ္မွ် သီးေနေသာ အပင္တုိ႔၀ယ္ ေက်းငွက္ သာရကာ တိရစၧာန္ အေပါင္းတို႔သည္ အမွီျပဳရ သကဲ့သို႔ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရွိေသာ သူတစ္ဦး ရွိလွ်င္ ပတ္၀န္းက်င္ မွ လူအေပါင္းတုိ႔သည္ အရိပ္ အာ၀ါသ ခိုလႈံခြင့္ ရၾကပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စည္းစိမ္ ဥစၥာ ကသာ လွ်င္ ျမတ္ပါသည္´

ဒီေတာ့ မေဟာသဓာက

`အရွင္မင္းႀကီး မည္မွ်ေသာ စည္းစိမ္ ဥစၥာ၏ ကူညီေထာက္ပံ့ျခင္းကို ေပးႏိုင္ ေစကာမူ အသိဥာဏ္ ပညာ မရွိေသာသူ တို႔သည္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ တရားကို ခြဲျခား မသိေသာေၾကာင့္ သံသရာ၏ ဆင္းရဲ ဒုကၡကို က်ေရာက္ ေစႏိုင္ ပါသည္။ ထုိ ဆင္းရဲ ဒုကၡ မွ ကင္းလြတ္ရာ လမ္းကို ပညာရွိသူက သာလွ်င္ ညႊန္ျပႏိုင္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာရွိ သူက သာလွ်င္ ျမတ္ပါသည္´

ေသနက အမတ္ႀကီးဟာ တစ္မ်ိဳး တစ္ဖံု ဥပမာ ေပးျပန္ ပါတယ္။

`အရွင္မင္းႀကီး ေလာကတြင္ မည္သည့္ ျမစ္ေခ်ာင္းတို႔ မဆို သူတို႔ ႀကီးမားေသာ ဂဂၤါျမစ္ အတြင္းသို႔ ၀င္ေသာ အခါ မိမိတို႔ ၏ အမည္ နာမမ်ား ကို စြန္႔ထားခဲ့ ရကာ ဂဂၤါျမစ္၏ အမည္ကို သာ ခံယူ ရပါသည္။ ဂဂၤါ သည္လည္း မဟာ သမုဒၵရာ သို႔ ၀င္ေသာ အခါ ဂဂၤါ အမည္ ကို ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းျခင္း ငွာ မစြမ္းသာ ပါ။ မဟာသမုဒၵရာ ၏ နာမ ေအာက္တြင္ ေပ်ာက္ကြယ္ရ ျပန္သည္။ ထုိ ဥပမာ ကို ၾကည့္ပါ။ မည္မွ် ပင္ အမ်ိဳး အႏြယ္ ပညာ အားျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ သည္ ျဖစ္ေစ၊ စည္းစိမ္ ဥစၥာ ရွိေသာ သူထံ အခစား၀င္ လုပ္ကိုင္ ရေသာအခါ သူတို႔၏ အမ်ိဳးအႏြယ္၊ ပညာ မွန္သမွ် ကို စြန္႔ကာ အခစား ဘ၀ ျဖင့္ ေနရ ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာ ထက္ ဥစၥာက ျမတ္ပါသည္´

မေဟာသဓာ က ေသနက ရဲ႕ ဥပမာကို ဒီလ ုိျပန္ေခ်ပ ပါတယ္။

`အရွင္ မင္းႀကီး ေသနက ၏ ဥပမာ မဟာသမုဒၵရာ သည္ မည္မွ် ပင္ ႀကီးမားသည့္ လိႈင္းတံပုိးမ်ား ျဖင့္ ပုတ္ခတ္ ေစကာမူ မဟာ ပထ၀ီ ေျမကမ္းပါး သို႔ ေရာက္ေသာ အခါ ေၾကေပ်ာက္ ၀ပ္တြား ရသကဲ့သို႔ ပင္ မည္မွ် စည္းစိမ္ ဥစၥာ ခ်မ္းသာသည္ ျဖစ္ေစ၊ မသိ နားမလည္ေသာ သူတို႔သည္ သိနား တတ္ကၽြမ္းေသာ ပညာရွင္ ႏွင့္ေတြ႔ေသာ အခါ ၀ပ္တြား နာယူရ စၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာ အရာ ကသာ ျမတ္ပါသည္´

ဒီအခါမွာ ေသနက အမတ္ႀကီးက အရွင္မင္းႀကီး နာယူေတာ္မူပါဦးလုိ႔ ေလွ်ာက္ျပန္တယ္။

`အရွင္မင္းႀကီး ေလာက မွာ ေပးကမ္းျခင္းသည္ ေအာင္ျမင္ရာ၊ ေငြမ်ား တရားႏိုင္ ဆိုတဲ့ စကားေတြ ဟာ အလကား ေပၚလာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စည္းစိမ္ ဥစၥာ ရွိတဲ့ သူဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ တရားပ်က္ပ်က္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ အက်င့္ ပ်က္ပ်က္ မင္းပရိသတ္ အလယ္ မွာ သူတို႔ရဲ႕ အလုိဆႏၵကို လုိက္ေလ်ာမယ့္သူ၊ ေထာက္ပံ့မယ့္သူေတြသာ ျပည့္ေနပါတယ္။ ဒါဟာ စည္းစိမ္ဥစၥာက အသိပညာထက္ ျမင့္ျမတ္တယ္လုိ႔ သက္ေသ တစ္ခု ျပေနတာပါပဲ´

မေဟာသဓာကလည္း ေသနကရဲ႕ စကားကို ျပန္ေခ်ပါတယ္။

`အရွင္ မင္းႀကီး မဟုတ္ေသာ မမွန္ေသာ အျခင္း အရာ အေၾကာင္း တရား တုိ႔ မည္သည္မွာ ပစၥဳပန္တြင္ လည္း မမွန္ သလုိ ေနာင္သံသရာ တမလြန္တြင္ လည္း မမွန္ေသာ အက်ိဳးဆက္ကို သာ ေပးပါ လိမ့္မည္။ သူမိုက္တုိ႔ သည္ လတ္တေလာ အႏိုင္ ရရွိမႈ ကိုသာ တြက္ကာ တရားမႈ မွ မတရားမႈ၊ ဓမၼမွ အဓမၼ သို႔ စည္းစိမ္ ဥစၥာ ရာထူး အာဏာကို သံုး၍ ေျပာင္းလဲ ပစ္ၾကသည္။ ထုိသို႔ ေျပာင္းလဲ ပစ္ျခင္းကို ေလာက တြင္ လူအေပါင္း တို႔ မေက်နပ္ ကဲ့ရဲ႕ ျခင္းကို ခံရသည္။ ပညာရွိတုိ႔ ၏ စက္ဆုပ္ျခင္း ကို ခံရသည္။ ေနာင္တမလြန္ တြင္လည္း ထုိ မေကာင္းမႈ မတရားမႈ ၏ အက်ိဳးဆက္ အျဖစ္ ငရဲ တိရစၧာန္ ၿပိတၱာ အသူရကာယ္ ဘံုမ်ား တြင္ က်င္လည္ က်ခံ ရပါဦး မည္။ ထုိသို႔ ပစၥဳပၸန္ အက်ိဳး ၊ အနာဂတ္ အက်ိဳးကို ေရွးရႈ ေတြးျမင္ တတ္ေသာ ပညာရွိတုိ႔ သည္ မည္မွ်ပင္ ဆင္းရဲ ေနေစကာ မူ ၊ အသိဥာဏ္ ပညာ ကင္းမဲ့ေသာ ဥစၥာဓန ၾကြယ္၀သူ တို႔ထက္ ျမင့္ျမတ္ ပါ၏´

ဒီအခါ မွာ ေသနက အမတ္က မေဟာသဓာ ရဲ႕ စကား ကို ဒီလုိ ျပက္ရယ္ ျပဳပါတယ္။

`အရွင္ မင္းႀကီး လူဘံု အလယ္ မွာ ကုိယ္ေရာင္ ကိုယ္၀ါ မြဲေတ ဆင္းရဲ ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ဟာ ဘယ္ေလာက္ ပဲ အသိဥာဏ္ ပညာေတြ ရွိေနပါေစ၊ သူေျပာတဲ့ စကားေတြ ဘယ္ေလာက္ ပဲ မွန္ကန္ ပါေစ၊ ဘယ္သူ ေတြက အဖက္ လုပ္ၿပီး နားေထာင ္ၾကမွာ လဲ။ လူအမ်ား အုန္းအုန္း ကၽြတ္ကၽြတ္ ၀န္းရံ ခစား ေနတဲ့ သူေဌး သူၾကြယ္ ေတြနဲ႔ အံတု အံၿပိဳင္ ေျပာေရး ဆိုေရး ၿပိဳင္ဆုိင္ လာမယ္ ဆိုရင္ ပုိးစုန္းၾကဴး က ေနထြက္ ရင္ ကြယ္ရသလို ရံႈးရ စၿမဲ ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ စည္းစိမ္ ဥစၥာကသာ ျမတ္ပါတယ္´

မေဟာသဓာ သုခမိန္ ဟာ ေသနက အမတ္ ကို ဒီလုိ ျပန္ေခ်ပ ပါတယ္။

`အရွင္ မင္းႀကီး ဥစၥာ ဓန ရွိေသာ သူဟာ မိမိအတြက္ ၊ မိမိ မိသားစု အတြက္ ကိုုသာ ေရွးရႈၿပီး လူအမ်ား ရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ အက်ိဳး၊ အနာဂတ္ အက်ိဳး တုိ႔ကို လ်စ္လ်ဴရႈ တတ္ပါတယ္။ ပညာရွိ တို႔ မည္သည္ မိမိ အတြက္ ၊ တစ္စံု တစ္ခုေသာ လာဘ္လာဘ အတြက္ ၊ မဟုတ္ မမွန္ေသာ လူအမ်ား အတြက္ အက်ိဳး မရွိေသာ စကားကို မဆိုပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း လူအမ်ားတု ိ႔က ဥစၥာ ဓန မရွိသည့္ တုိင္ ပညာရွိ တို႔ကို မွီ၀ဲ ဆည္းကပ္ ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပညာရွိျခင္း ကသာ ျမတ္ပါတယ္´ လုိ႔ေျဖပါတယ္။ ေသနက အမတ္ဟာ...

`အရွင္ မင္းႀကီး လက္ေတြ႔ အားျဖင့္ ၾကည့္လိုက္ပါ။ ဆင္၊ ျမင္း ၊ ကၽြဲ၊ ႏြား ၊ ေရႊေငြ၊ ေက်ာက္သံပတၱျမား ၊ သတို႔သမီး ရတနာ အေစ အပါး အျခံအရံ ေတြဟာ ဥစၥာဓန ရဲ႕ ျပယုဂ္ေတြ ပါ။ ဒါေတြ ကို လူအေပါင္း က ဘုန္းက်က္ သေရ စညး္စိမ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္ လုိ႔ သတ္မွတ္ ၾကပါတယ္။ ဒါေတြ ကို မေကာင္းဘူး၊ ဒါေတြရွိတာ မေကာင္းဘူး လုိ႔ ဘယ္လုိေသာ သူမ်ိဳး ကမွ မေျပာႏိုင္ သလို ဘယ္သူက ေျပာေျပာ ဘယ္သူက မွ လည္း လက္ခံႏိုင္ မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မည္မွ်ပင္ စကားအား ျဖင့္ အေခ် အတင္ ေျပာရ ေစကာမူ ပညာဥာဏ္ ထက္ ဥစၥာဓနက သာ ျမင့္ျမတ္ ပါတယ္´ လုိ႔ ေျပာလိုက္ ပါေတာ့တယ္။

၀ိေဒဟရာဇ္ မင္းႀကီးဟာ ဘယ္ႏွယ့္ ရွိစ ဆိုတဲ့ သေဘာ နဲ႔ မေဟာသဓာ ကို ၾကည့္လိုက္ တယ္။ မေဟာသဓာ သုခမိန္ ဟာ တည္ၿငိမ္ တဲ့ အသြင္အျပင္ နဲ႔ ပဲ ဒီလုိ ေလွ်ာက္တင္ လိုက္ပါတယ္။

`အရွင္ မင္းႀကီး မည္မွ် ပင္ ေရွးအတိတ္ ဘုန္းကံေၾကာင့္ မည္မွ် ပင္ ဥစၥာ ဓန စည္းစိမ္ ၾကြယ္၀ ေနေစ ကာမူ ဥာဏ္ပညာ မဲ့ေသာ သူတို႔ဟာ ေကာင္းေသာ အႀကံအစည္ ၊ ေကာင္းေသာ အေတြးအေခၚ ၊ ေကာင္းေသာ အလုပ္ကိုင္တို႔ကို ေတြးေခၚ ႀကံစည္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္စြမ္း မရွိၾကဘဲ သူမိုက္ သူမုိက္ခ်င္းသာ ေမြ႔ေလ်ာ္ ေပါင္းသင္းၿပီး ဒုစရုိက္ အမႈမ်ား ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈ မ်ားကိုသာ ေဆာက္တည္ႏိုင္ဖို႔ရာ ဥာဏ္ပညာ ရွိေသာသူမ်ား ကသာ လမ္းညႊန္ တည့္မတ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသိဥာဏ္ ပညာ ကသာ ျမင့္ျမတ္ ပါတယ္´

၀ိေဒဟရာဇ္ မင္းႀကီး ရဲ႕ အၾကည့္က ေသနက အမတ္ႀကီး ဆီ ေရာက္သြား ျပန္တယ္။ ေသနက အမတ္ႀကီးဟာ ေနာက္ဆံုးပိတ္ အိတ္နဲ႔ လြယ္သေဘာနဲ႔...........

`အရွင္မင္းႀကီး ရွည္ရွည္ ေ၀းေ၀း ေတြးမေန ပါနဲ႔ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ သုခမိန္ငါးေယာက္ ဟာ ပညာရွိ အမတ္ႀကီး ေတြလုိ အသိဥာဏ္ ပညာ ကုိ ရွာေဖြ သုိမွီးထားတဲ့ သူေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ ေရေျမ့သခင္ ေရႊနန္းရွင္ အရွင္မင္းႀကီး ဆီမွာ အခစား ၀င္ေနၾက ပါတယ္။ ဒါကိုက အသိပညာ ထက္ စည္းစိမ္ ဥစၥာ က ပိုျမတ ္ပါတယ္ ဆိုတာ အထင္ရွားဆံုး သက္ေသ ပါပဲ။ တကယ္လုိ႔ ပညာကသာ ဥစၥာထက္ ပုိျမတ္တယ္ ဆိုရင္ အရွင္မင္းႀကီး အပါအ၀င္ ထီးေဆာင္းမင္း အေပါင္းတုိ႔ ဟာ ပညာရွိ အမတ္ေတြ ကို ျပန္ အခစား ၀င္ရ မလုိ ျဖစ္ေန ပါၿပီ´

ဒီ စကား ဟာ မေဟာသဓာ ကုိ ခ်ည္ၿပီး တုပ္ၿပီး ေျပာလိုက္တာ ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ မေဟာသဓာ သုခမိန္ ဟာ ေအးေဆး တည္ၿငိမ္စြာ နဲ႔ ခုလုိ ေလွ်ာက္တင္ လုိက္ပါတယ္။

`အရွင္မင္းႀကီး ေလာက မွာ အဆူဆူ ပြင့္ခဲ့ေသာ ဗုဒၶဘုရားရွင္ အေပါင္းတုိ႔ ဟာ ေလးအေသခ်ၤ နဲ႔ ကမၻာ တစ္သိန္း ၊ ရွစ္အသေခ်ၤ နဲ႔ ကမၻာ တစ္သိန္း က်င့္ၾကံ အားထုတ္ စုေဆာင္း ခဲ့သမွ်ဟာ ဆယ္ပါးေသာ ပါရမီသာ ျဖစ္ပါတယ္။ စည္းစိမ္ ဥစၥာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး သစၥာေလးပါး ကုိ ထုိးထြင္း သိျမင္ေသာ အခါမွာလည္း မည္သည့္ စည္းစိမ္ ဥစၥာကို မွ ပုိင္ဆုိင္ျခင္း မျပဳေတာ္မူ ပါဘူး။ သေဗၺညဳတ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ႀကီး နဲ႔ပဲ သတၱ၀ါ တုိ႔ကို သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲ ဒုကၡမွ ကယ္တင္ႏိုင္ ပါတယ္။ သူေဌးသူၾကြယ္ ၊ ေရေျမ့ရွင္ ထီးေဆာင္း မင္း အေပါင္းသာမက နတ္မင္း ၊ သိၾကားမင္း ၊ ျဗဟၼာမင္း အေပါင္းတို႔ရဲ႕ ရွိခိုး ပူေဇာ္ သကၠရျပဳရာ အျဖစ္လည္း ေရာက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဗုဒၶကို ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ရာ မွာ စည္းစိမ္ ဥစၥာေတြ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀ လုိ႔ ၊ ရာထူး ဌာနႏၱရ တန္ခိုးအာဏာ ေတြ ႀကီးမားလုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သေဗၺညဳတဥာဏ္ သစၥာ ေလးပါး တရားကို ထုိးထြင္း သိေသာ ဥာဏ္ပညာ အနႏၱကိုသာ ပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသိဥာဏ္ ပညာကသာ စည္းစိမ္ဥစၥာ ထက္ျမတ္ျခင္း မက ျမတ္ပါတယ္´

ၿပံဳးၿပံဳးႀကီး ျဖစ္ေနတဲ့ ၀ိေဒဟရာဇ္ မင္းႀကီး ဟာ ေသနက အမတ္ႀကီး ကို မ်က္ေထာင့္နီႀကီးနဲ႔ ၾကည့္တယ္။ ေသနက အမတ္ႀကီး ကေတာ့ တုတ္တုတ္မွ် မလႈပ္ေတာ့ ပါဘူး။

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

မေဟာသဓာ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး ကို ျပန္ဖတ္ၿပီးေတာ့ အရမ္းကို ဘ၀င္က်ေစတဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္း ႏွစ္ခန္း ရွိပါ ေသးတယ္။ တစ္ခန္းက ေတာ့ တစ္ရာ့ တစ္ပါးေသာ မင္းအေပါင္း တုိ႔ကုိ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း ထဲ ပိတ္ထားၿပီး ဂဂၤါျမစ္ကမ္း မွာ အာဏာရူး စူလနီျဗဟၼဒတ္မင္း ရဲ႕ လက္တစ္ဖက္ ကို ဆြဲၿပီး သန္လ်က္နဲ႔ ခ်ိန္ရြယ္ကာ ေမးတဲ့ အခန္း ပါပဲ။

`ဟယ္.....မင္းယုတ္၊ ဤ ဇမၼဴဒိပ္ ကၽြန္းလံုး ႏိုင္ငံ အေပါင္း တုိ႔သည္ မည္သူ ၏ ဥစၥာ ျဖစ္သနည္း´

`အသက္ အသက္ကို ခ်မ္းသာေပးပါ။ သုခမိန္ႀကီး ၊ ကၽြႏ္ုပ္၏ နန္းစည္းစိမ္ မွန္သမွ် ပုိင္ဆိုင္ သမွ် အသင္ သုခမိန္ ၏ ပိုင္ဆုိင္မႈ ျဖစ္ေစ ရပါမည္´

သူ႔ အသက္ကို သတ္ဖို႔ ၀န္မေလး ခဲ့တဲ့ သူေတြဟာ သူတို႔ အသက္ ေသမွာကို အရမ္းေၾကာက္ရြံ႕တတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ မေဟာသဓာဟာ.......

`အို....အရွင္မင္းႀကီး ကၽြႏု္ပ္အေနျဖင့္ အလုိ ရွိပါက သင္၏ ႏိုင္ငံ မေျပာႏွင့္ ၊ ႏိုင္ငံ အေပါင္းတို႔၏ ထီးနန္း စည္းစိမ္ကို ကၽြႏု္ပ္၏ အသိဥာဏ္ပညာ ျဖင့္ ရယူ ႏိုင္စြမ္း ရွိပါ၏။ အင္း အျဖစ္ ကုိ ရဖုိ႔ အတြက္ သူတစ္ထူး ၏ ေရွးဘုန္း ေရွးကံေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာ မတရား လုယူ သိမ္းပုိက္ျခင္း သည္ အာဒိႏၷဒါနကံ ေျမာက္ပါ၏။ မင္း အျဖစ္ ကို ရဖို႔ အတြက္ တစ္ပါးသူ တို႔ ၏ အသက္ အိုးအိမ္ စည္း စိမ္ ဥစၥမ်ား ကို ဖ်က္ဆီး ရျခင္းသည္ ပါဏာတိ ပါတာကံ ေျမာက္ ပါ၏ ။ ထို အျပစ္တို႔သည္ အပါယ္ကို လားေစ၏ ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မလုိခ်င္ပါ။ ထုိသို႔ မတရားရယူထားေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာတုိ႔သည္လည္း ပညာရွိတို႔၏ ျပစ္တင္ကဲ့ရဲ႕ ဖြယ္ရာသာ ျဖစ္ပါေတာ့ သည္ ။ ပညာရွိတို႔ မည္သည္ ပညာရွိတုိ႔ ၏ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းကို မလိုလား တတ္ၾကပါ´

လုိ႔ ျပန္ေျပာတဲ့ အခန္းပါပဲ။ အဲဒီေနာက္ စူလနီ ျဗဟၼဒတ္မင္းက မေဟာသဓာရဲ႕ တရားကုိနာၿပီး သူ႔တုိင္းျပည္မွာ လာေနဖို႔ ပင့္ဖိတ္တဲ့ အခန္းကလည္း ဘ၀င္ၿငိစရာပါ။

`အုိ မေဟာသဓာ သုခမိန္ အကၽြႏ္ုပ္ ၏ တုိင္းျပည္ မွာ လာေနပါ။ ယခု သင့္ကို ၀ိေဒဟရာဇ္ ေပးေသာ စညး္စိမ္ထက္ ႏွစ္ဆ သူေကာင္း ျပဳပါမည္´

`အသင္ မင္းႀကီး ပညာရွိတို႔ မည္သည္ စည္းစိမ္ ဥစၥာ အတြက္ မိမိ တိုင္းျပည္ မိမိ လူမ်ိဳး မိမိ အရွင္သခင္ ကို စြန္႔ရိုး မရွိပါ´

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလွ်ာက္ခဲ့ရာ လမ္းတေလွ်ာက္ စီးပြားေရး အက်ပ္ အတည္း ရဲ႕ သေကၤတ စတုိးဆိုင္ ေတြရဲ႕ အၿပိဳင္ အဆိုင္ ေစ်းေလွ်ာ့ ဆိုင္းဘုတ္ ေတြ ေတြ႔ ေနရတယ္။

25% Discount , 50 % Discount တဲ့ ။ ဒါေပါ့ ။ အက်ပ္ အတည္း ျဖစ္လာရင္ စီးပြားေရး ေလာကမွာ ေလွ်ာ့ေစ်းနဲ႔ ခ်ေရာင္းတာ ထြက္ေပါက္ တစ္ခု ျဖစ္မွာေပါ့ ။ ဒါေပမဲ့ ခံယူခ်က္ နဲ႔ ယံုၾကည္ခ်က္ နဲ႔ တည္ေဆာက္ ေနတဲ့ ဘ၀ေတြ အေနနဲ႔ ကေတာ့ ဘာတစ္ခု မွ ေလွ်ာ့ေစ်း နဲ႔ ေရာင္းစရာ ရွိမယ္ မထင္ ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မွာ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလွ်ာ့ေရာင္း စရာ မရွိပါ။
ခ်ိဳတူးေဇာ္

No comments:

Home